Overslaan en naar de inhoud gaan

Feel good merkcampagne helpt Koopmans aan de titel Merk van het Jaar 2016

Bolletje, de winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plaats.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Koopmans, een merk uit de stal van FMCG&;er Dr. Oetker, is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een consumentenonderzoek (bureau: GfK), passeerde Koopmans zijn tegenstrevers op de factoren kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Op de tweede plaats eindigde Bolletje, de winnaar van vorig jaar. Het merk Nutrilon werd derde. Voorafgaand aan de bekendmaking van de grote winnaar werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt (zie lijst onderaan dit bericht).

related partner content for mobile comes here

Koopmans/Dr. Oetker zegt bij monde van Geert-Jan Vorstenbosch (rechts op de foto*),  &;zeer positief verrast&; te zijn over het winnen van de award. &;Bovenal omdat het echt een waardering is van de consument.&; Koopmans zette de afgelopen periode een aantal innovaties neer en lanceerde een nieuwe &;feel good&; merkcampagne (bureau: ), zie hieronder.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bijzonder
De zogeheten &;Bijzondere Prestatie award&; kwam in handen van Mona, omdat het het merk is met de sterkste online merkbeleving. GfK concludeerde uit de onderzoeksresultaten dat Mona het hoogst scoorde op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde.

;Bijzondere Prestatie award&

; kwam in handen van Mona, omdat het het merk is met de sterkste online merkbeleving. GfK concludeerde uit de onderzoeksresultaten dat Mona het hoogst scoorde op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde.

; kwam in handen van Mona, omdat het het merk is met de sterkste online merkbeleving. GfK concludeerde uit de onderzoeksresultaten dat Mona het hoogst scoorde op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde.

 

Winnaars per productcategorie
Alcoholische dranken: Grolsch
Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick
Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
Kruidenierswaren overig: Koopmans
Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona
Vers, salades, diepvries en verpakte groenten:  Johma
Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

 

FNLI over Merk van het Jaar
&;De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. De FNLI reikt in samenwerking met GfK en Distrifood de Merk van het Jaar awards uit om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2015 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee een beloning voor zowel de korte als de lange termijn-prestaties.&;

*Foto: FNLI-voorzitter Bas van den Berg (midden) reikt de FNLI Merk van het Jaar 2016 award uit aan Casper Karenbeld (links) en Geertjan Vorstenbosch (rechts) van Dr. Oetker (Koopmans). Credits: Bart van Vliet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in