Overslaan en naar de inhoud gaan

Recessie Duitsland scheidt kaf van koren

De zware recessie in Duitsland trekt diepe sporen in het marketingbeleid van ondernemingen. Wat is de beste aanpak, nu ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stagnatie bij onze oosterburen grijpt met name op de interne markt om zich heen. Exporteurs hebben het relatief redelijk, omdat in sommige afzetgebieden nog vrolijk wordt ingekocht. Heer Schröder doet zijn best om aardige plannen te lanceren, maar voorlopig zien veel Duitse ondernemingen zich gedwongen hun marktstrategie aan te passen. Zeer scherp kostenmanagement is nu vaak leidend geworden, met alle gevolgen van dien: juist in de afdelingen waar de groei vandaan moet komen, denk aan research & development, sales en marketing, wordt het saneermes vaak driftig gehanteerd. Minder mensen, minder budget, minder acties en promoties, alles wordt vooral minder.

related partner content for mobile comes here

Werken aan het opbouwen en bewaken van een gezond klantenbestand vergt in deze omstandigheden veel meer van de marketingafdeling. Men moet slimmer en met minder geld aan het werk, want de internationale prijsconcurrentie is in veel sectoren allesbepalend. Het goede nieuws?
Dit soort omstandigheden zorgen er automatisch voor dat het kaf van het koren gescheiden wordt. Het houdt bedrijven en hun marketeers uiterst scherp en is goed voor de consument. Die krijgt immers, vaak tegen een scherpe prijs, redelijke tot goede waar. Aanbieders die het niet zo nauw nemen met productkwaliteit, service of andere marketingvariabelen, verdwijnen vroeg of laat van het toneel.

< SIZE=1>Bron: Direkt Marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in