Rabobank stapt uit mobiele telefonie


De bank gaat deze activiteiten in anderhalf tot twee jaar in stappen afbouwen. Voor de huidige 90 duizend klanten heeft dit op de korte termijn geen gevolgen. Zij kunnen gedurende de looptijd van het contract blijven bellen. Ook voor de 70 duizend prepaidklanten verandert voorlopig niets. Aan het einde van de looptijd ontvangen klanten een persoonlijk aanbod dat past bij hun belprofiel.
Zes jaar geleden is Rabobank gestart onder de naam Rabo Mobiel met het verkopen van telefoons en abonnementen in de overtuiging dat mobiel voor bankieren de toekomst is. In een verklaring stelt de bank dat het stopt met het verkopen van mobiele telefoons, abonnementen en prepaidkaarten omdat deze mobiele telecom-activiteiten 'steeds verder af zijn komen te staan van de bancaire activiteiten'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarbij is de mobiele expertise inmiddels volledig ingebed in de Rabobank-organisatie: 'Mobiel bankieren is als volwaardig kanaal verschoven naar het hart van de organisatie en opgenomen in bestaande services en producten. Dit blijkt onder andere uit het gebruik van Rabo Mobielbankieren, dat inmiddels 1,1 miljoen gebruikers heeft.'
zie hier voor 'veelgestelde vragen'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid