Overslaan en naar de inhoud gaan

Open Now maakt najaarscampagne voor Hyundai

De campagne gaat uit van selectieve perceptie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat wat in het menselijk brein top-of-mind ligt, daar gaat meer van onze aandacht naartoe. Vergelijk dit met het bekende effect dat zich voordoet als iemand uit je omgeving een kind verwacht en je ineens overal zwangere vrouwen ziet.

related partner content for mobile comes here

Dit effect is het uitgangspunt van de nieuwe Hyundai-campagne ‘Ziet u ook zoveel Hyundai's de laatste tijd?’. Hierbij wordt ingezet op selectieve perceptie van weggebruikers.

De autofabrikant wil ervoor zorgen dat mensen actief gaan letten op Hyundai’s, zodat de auto’s ‘oververtegenwoordigd’ raken in het menselijk brein. Het gaat hier uiteindelijk om sociale bewijskracht: wat mensen veel zien, vertrouwen ze en willen ze hebben.

De campagne wordt uitgerold via radio, outdoor, tv, online en print. De campagne is ontwikkeld door Open Now: een reclamebureau waar gedragswetenschappers en creatieven samenwerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in