Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijzonder hoogleraar focust zich op marketing en innovatie in reissector

ANVR en Nyenrode starten leerstoel ‘Innovatie in toerisme’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Per 1 september is prof. dr. Bas Hillebrand benoemd als bijzonder hoogleraar om de leerstoel ‘Innovations in Tourism’ te bekleden.

related partner content for mobile comes here

Reisbrancheorganisatie ANVR verbindt zich hiermee voor vijf jaar aan Nyenrode Business Universiteit. Hillebrand gaat binnen deze leerstoel onderzoek doen met de focus op marketing en innovatie in de reissector.

Volgens het persbericht maken ‘snelle digitale ontwikkelingen en kritische consumenten de reissector tot een dynamische branche waarin ANVR en Nyenrode veel ruimte zien voor onderzoek naar innovatie’.

De snelle veranderingen vragen van reisondernemers veel flexibiliteit en constante vernieuwing.

Hillebrand: ‘Innovatie in de toerisme sector is niet goed te begrijpen zonder rekening te houden met de ecosystemen waarin innovatie ontstaat. Veel innovaties zijn technisch gezien uitstekend en slaan duidelijk aan bij klanten, maar hebben toch moeite om een blijvend succes te worden. In de toeristische sector kan bijvoorbeeld gedacht worden aan Airbnb, dat door onvoldoende rekening te houden met andere stakeholders, zoals lokale gemeenschappen en overheden, nu problemen begint te ondervinden in sommige steden.’

Hillebrand zal niet alleen onderzoeken hoe organisaties in de reissector innovaties en nieuwe businessmodellen ontwikkelen en op de markt zetten, maar ook het gedrag van de consument of zakenreiziger bestuderen.

Het onderzoek vindt plaats onder supervisie van prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer, directeur van het Center for Marketing & Supply Chain Management van Nyenrode.

Beeld: epstock / 123RF Stockfoto

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in