Bijzonder hoogleraar focust zich op marketing en innovatie in reissector
Per 1 september is prof. dr. Bas Hillebrand benoemd als bijzonder hoogleraar om de leerstoel ‘Innovations in Tourism’ te bekleden.
Reisbrancheorganisatie ANVR verbindt zich hiermee voor vijf jaar aan Nyenrode Business Universiteit. Hillebrand gaat binnen deze leerstoel onderzoek doen met de focus op marketing en innovatie in de reissector.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuVolgens het persbericht maken ‘snelle digitale ontwikkelingen en kritische consumenten de reissector tot een dynamische branche waarin ANVR en Nyenrode veel ruimte zien voor onderzoek naar innovatie’.
De snelle veranderingen vragen van reisondernemers veel flexibiliteit en constante vernieuwing.
Hillebrand: ‘Innovatie in de toerisme sector is niet goed te begrijpen zonder rekening te houden met de ecosystemen waarin innovatie ontstaat. Veel innovaties zijn technisch gezien uitstekend en slaan duidelijk aan bij klanten, maar hebben toch moeite om een blijvend succes te worden. In de toeristische sector kan bijvoorbeeld gedacht worden aan Airbnb, dat door onvoldoende rekening te houden met andere stakeholders, zoals lokale gemeenschappen en overheden, nu problemen begint te ondervinden in sommige steden.’
Hillebrand zal niet alleen onderzoeken hoe organisaties in de reissector innovaties en nieuwe businessmodellen ontwikkelen en op de markt zetten, maar ook het gedrag van de consument of zakenreiziger bestuderen.
Het onderzoek vindt plaats onder supervisie van prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer, directeur van het Center for Marketing & Supply Chain Management van Nyenrode.
Beeld: epstock / 123RF Stockfoto
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid