Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Veloretti stapt in e-bikemarkt

Eerste elektrische fietsen van het Amsterdamse merk gepresenteerd met CG-animatie-teaser.
Veloretti women
Veloretti women
© Ambassadors
Veloretti women
Veloretti women
© Ambassadors

Amsterdams fietsenmerk Veloretti stapt in de e-bike-markt met de presentatie van Ace voor mannen en Ivy voor vrouwen. Het merk zegt dat de nieuwe ontwerpen een hommage zijn aan de rijke geschiedenis van de Europese fietscultuur: ‘de fietsen zijn klassiek en passen tegelijkertijd in het jonge diverse leven van de doelgroep'.

related partner content for mobile comes here

De introductie wordt opgeluisterd met een campagne eind deze maand. Als teaser lanceert het merk nu alvast een CG-animatie, ontwikkeld door Ambassadors, die het zogenoemde cutting-edge design van de handgemaakte Veloretti-fietsen moet duiden. De aankomende campagne krijgt de naam: It’s on.

Onderscheidend

Veloretti zegt dat de positionering van de e-bikes van het merk anders zal zijn dan die van de concurrentie: die het elektrische fietsen-aanbod vaak richt op een mannelijke doelgroep die interesse heeft in high-tech en ‘gadgets’. 

'The next big thing’

Ferry Zonder, oprichter van Veloretti zegt dat de nieuwe e-bike-modellen passen in het onderscheidende en de tijdloze ontwerpen waar het merk bekend om staat. ‘Onze e-bikes zijn uitgerust met alle nodige toepassingen om ‘the next big thing’ te worden in het woon-werkverkeer in de steden. Ambassadors begreep onze visie volledig en het ontwikkelde een identiteit en bijbehorende campagne die passen bij ons merk en de nieuwe e-bikes: slim, stijlvol en speels.’

De CG-teaser

Veloretti | It’s On

'Open brief’

Justin Blyth, global head of creative bij Ambassadors vertelt dat het Veloretti-project zijn eerste was sinds zijn aantreden bij het bureau en direct kansen bood. ‘We kregen een open ‘brief’ die ons de kans bood om te excelleren buiten onze standaard expertises, zoals het ontwikkelen van websites, digitale in-winkel ‘experiences’ en social ‘experiences’. Gedurende de productie van de CG-animatie kregen we telkens verschillende onderdelen van de fiets geleverd om CAD's te ontwikkelen en dit is het eerste vloeiende resultaat.'

Geïnteresseerden in de e-bikes kunnen zich op de site van Veloretti aanmelden voor updates. 

Lees ook: 

Credits:

Productie: Ambassadors
Creative Director: Justin Blyth
Copywriter: Asli Zeren
Art Director: Jurriën Boogert
Producer: Carolina van Vugt, Arjan Eekels
Sound Producer: Zoë de Regt
Artist Manager: Marissa Zandvliet
3D Supervisor: Dimos Hadjisavvas
3D Animation: Nick Groeneveld
3D Artists: Robin van As, Ralph Meijer, Charlotte Vallet, Jeroen Hoolmans, Jeroen Cloosterman
Compositing: Micha de Graaf
Layout & Storyboard: Jurrien Boogert, Rachelle Slingerland
Sound Designer: Rens Pluijm
Composers: Sebastiaan Roestenburg, Wessel-Jan van Zijderveld

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in