Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek wijst weg naar corporate responsibility

Corporate verantwoordelijkheid staat bij veel bedrijven prominent op de agenda. De meeste consumenten waarderen het ook als een onderneming…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie goed doet, goed ontmoet, zo zegt het spreekwoord. Bedrijven die hun corporate responbility (cr) ter harte nemen, willen ook aan anderen laten zien dat ze hun beste beentje voorzetten, en dat wordt door de consument ook gewaardeerd. Maar om te kunnen bepalen wat de cr-score van een bedrijf is, is onderzoek nodig. Dat onderzoek mag niet te duur zijn, want anders gaat het ten koste van het budget dat aan goede doelen wordt besteed. Er zijn inmiddels verschillende modellen ontwikkeld waarmee bedrijven hun cr-score kunnen meten. Tot de indicatoren horen onder meer het aantal klachten vanuit de omgeving, het aantal allochtonen, vrouwen en gehandicapten dat het bedrijf in dienst heeft, en de sponsoring van goede doelen. Hebben die eerstgenoemde indicatoren vooral een intern karakter, bij de keuze van goede doelen legt het bedrijf iets van zijn reputatie in handen van derden. Wie in zee gaat met dubieuze organisaties, loopt het risico dat dat tot slechte publiciteit leidt, en dus is hierbij betrouwbaar vooronderzoek een must. Opvallend is overigens de uitkomst van een steekproef onder de burgers van twaalf Europese landen. Van alle ondervraagde consumenten bleken die uit Nederland zich het minst te interesseren voor de mate waarin bedrijven werk maken van hun sociale verantwoordelijkheid.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in