Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 'SMS No.1 bij jongeren'

Volgens een onderzoek van het Amerikaanse ChaCha is SMS het beste medium voor adverteerders om jongeren te bereiken. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

68 % van de ondervraagden gaven SMS als favoriet aan. Maar 10% koos voor ‘bellen’ en 9% communiceert het liefst via Facebook. Instant Messaging, zoals MSN is goed voor 3 % en maar 0,3% gaf email aan als meest gewenste communicatiemiddel.

related partner content for mobile comes here

Cat Enagonio (Vice President of Marketing ChaCha): “We zagen dat jongeren en jong-volwassenen meer tijd spenderen aan SMS’en op hun mobiel als een primair middel dan elk ander medium inclusief social media zoals Facebook, IM en email. Ze doen zelfs liever afstand van hun TV en computer dan hun mobiele telefoon.” 
61% van de jongeren kiest de mobiele telefoon als haar belangrijkste device (Computer 18% en televisie 11%). “Jongeren zijn moeilijk te bereiken voor reclame, aangezien zij multitasken en maar weinig aandacht geven aan de grote hoeveelheid media. SMS Advertising weet hun aandacht beter te grijpen dan elke andere vorm van advertising. ”
De bevindingen van ChaCha komen overeen met de recente resultaten van onderzoeksbureau PEW, waaruit bleek dat SMS’en is uitgegroeid tot het favoriete communicatie kanaal tussen jongeren en hun vrienden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in