Overslaan en naar de inhoud gaan

NS gaat ook crowdsourcen

De Nederlandse Spoorwegen zijn vorige week gestart met een online ideeënwedstrijd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op worden drie vragen gesteld over onderlinge reizigersinformatie en tijdsbesteding in de trein/op station om tot ideeën te komen.

Treinreizigers worden gevraagd met ideeën te komen over hoe ze elkaar kunnen helpen en wat de Nederlandse Spoorwegen kunnen doen de tijd in de trein of op het station te veraangenamen.

De eerste fase van het crowdsourceproject is in een afgeschermd gedeelte waar de ideeën niet zichtbaar zijn. De tweede fase is open: mensen kunnen samenwerken. Ideeën uit de gesloten fase kunnen verder worden ontwikkeld of gebruikt worden als inspiratie voor nieuwe ideeën.

NS beloont per vraag per fase de prijswinnaars (de topdrie) tot 500 euro en geeft de eindwinnaars de kans via (het ondernemingsplatform van de TU Delft) een eigen onderneming te beginnen of bij de NS samen met enkele deskundigen een businesscase te ontwikkelen.

Dit project is voor NS een experiment om ervaring op te doen met crowdsourcing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in