Nog meer budget naar digitaal
Het onderzoek van DataXu laat zien dat dit geen kleine verschuiving is, meldt Marketingcharts. Een derde van degenen die zeggen meer budget voor digitaal te reserveren, geeft aan meer dan de helft van hun budget van traditionele naar digitale marketing te verschuiven. 23 procent zegt tussen de 26 en 50 procent van het budget te verschuiven. Vier van de ondervraagden weet zeker dat deze trend zich volgend jaar zal voortzetten.
Dezelfde trend is te zien in het onderzoek van Ecoconsultancy. De ondervraagde marketeers in dit onderzoek zeggen dat traditionele media nog steeds het grootste deel van hun budget opmaken, maar slechts 22 procent zegt dat ze denken dat het budget voor die traditionele meduia dit jaar hoger zal zijn dan in 2011. De helft van hen denkt dat ze het komende jaar hun paid digital media-uitgaven zullen verhogen, tweederde verwacht dat voor hun earned digital media-uitgaven. 38 procent denkt de uitgaven aan traditionele media te verlagen, 16 procent zal naar verwachting het budget voor paid digital media verlagen, negen procent voor earned/owned media.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisGevraagd naar een reden voor de verschuiving van het budget, wordt genoemd: verbeterde meetbaarheid (20 procent), betere customer engagement (18 procent) en lagere kosten voor het verkrijgen van klanten (16 procent). Een op de tien geen een lagere cost per lead aan, CPI (cost of impression) is voor 7 procent een reden.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid