Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog meer budget naar digitaal

Driekwart van de beslissingsmakers geeft aan opnieuw meer advertentiebudget richting digitaal te sturen ten koste van het traditionele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek van DataXu laat zien dat dit geen kleine verschuiving is, meldt . Een derde van degenen die zeggen meer budget voor digitaal te reserveren, geeft aan meer dan de helft van hun budget van traditionele naar digitale marketing te verschuiven. 23 procent zegt tussen de 26 en 50 procent van het budget te verschuiven. Vier van de ondervraagden weet zeker dat deze trend zich volgend jaar zal voortzetten.

related partner content for mobile comes here

Dezelfde trend is te zien in het onderzoek van Ecoconsultancy. De ondervraagde marketeers in dit onderzoek zeggen dat traditionele media nog steeds het grootste deel van hun budget opmaken, maar slechts 22 procent zegt dat ze denken dat het budget voor die traditionele meduia dit jaar hoger zal zijn dan in 2011. De helft van hen denkt dat ze het komende jaar hun paid digital media-uitgaven zullen verhogen, tweederde verwacht dat voor hun earned digital media-uitgaven. 38 procent denkt de uitgaven aan traditionele media te verlagen, 16 procent zal naar verwachting het budget voor paid digital media verlagen, negen procent voor earned/owned media.

Gevraagd naar een reden voor de verschuiving van het budget, wordt genoemd: verbeterde meetbaarheid (20 procent), betere customer engagement (18 procent) en lagere kosten voor het verkrijgen van klanten (16 procent). Een op de tien geen een lagere cost per lead aan, CPI (cost of impression) is voor 7 procent een reden.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in