Nieuw gezicht Het Financieele Dagblad


Het concept is uitgewerkt door een team van eigen specialisten onder leiding van art director Rob Heideman, in samenwerking met de Amerikaan Mario Garcia, die daar onder meer de Wall Street Journal aanpakte. Er komt een andere kopletter (Poynter OS Display) en er worden ‘bullet-elementen’, zoals kaders met korte toelichting en meer infografics, toegevoegd.
'De nieuwe opmaak kent een duidelijkere hiërarchie' , zegt hoofdredacteur Fred Bakker. 'De navigatie op de pagina's kent een heldere structuur. Er zijn meerdere 'instapmomenten' zodat de lezer makkelijker in één oogopslag het belang van de voor hem relevante informatie kan scannen. Ook worden nieuws en achtergronden duidelijker van elkaar gescheiden. Ondernemende mensen hebben steeds minder tijd om de krant te lezen, maar willen wel snel op de hoogte blijven van de voor hen belangrijkste onderwerpen. De moderne lezer is sterk visueel ingesteld en daar spelen we op in.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het FD wil zich meer richten op de young professional. Bakker: ‘De komende maanden zullen we verdere plannen ontwikkelen om deze mensen aan te spreken met de inhoud van de krant die we maken.’
Alle lezers van Het Financieele Dagblad ontvangen maandag een speciale bijlage waarin gedetailleerd wordt ingegaan op de nieuwe opmaak en structuur.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid