Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw gezicht Het Financieele Dagblad

Het Financieele Dagblad verschijnt vanaf komende maandag in een nieuwe opmaak en met een aangepaste structuur. Deze restyling moet de krant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concept is uitgewerkt door een team van eigen specialisten onder leiding van art director Rob Heideman, in samenwerking met de Amerikaan Mario Garcia, die daar onder meer de Wall Street Journal aanpakte. Er komt een andere kopletter (Poynter OS Display) en er worden ‘bullet-elementen’, zoals kaders met korte toelichting en meer infografics, toegevoegd.

related partner content for mobile comes here

'De nieuwe opmaak kent een duidelijkere hiërarchie' , zegt hoofdredacteur Fred Bakker. 'De navigatie op de pagina's kent een heldere structuur. Er zijn meerdere 'instapmomenten' zodat de lezer makkelijker in één oogopslag het belang van de voor hem relevante informatie kan scannen. Ook worden nieuws en achtergronden duidelijker van elkaar gescheiden. Ondernemende mensen hebben steeds minder tijd om de krant te lezen, maar willen wel snel op de hoogte blijven van de voor hen belangrijkste onderwerpen. De moderne lezer is sterk visueel ingesteld en daar spelen we op in.’

Het FD wil zich meer richten op de young professional. Bakker: ‘De komende maanden zullen we verdere plannen ontwikkelen om deze mensen aan te spreken met de inhoud van de krant die we maken.’
Alle lezers van Het Financieele Dagblad ontvangen maandag een speciale bijlage waarin gedetailleerd wordt ingegaan op de nieuwe opmaak en structuur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in