Nielsen Media Research koopt BBC De Media en Reclame Bank
BBC bestaat sinds 50 jaar en is de grootste verzamelaar van data over mediabestedingen in vrijwel alle mediumtypen in Nederland; televisie, radio, internet, DM, kranten, tijdschriften en bioscoopreclame.
De printmedia registreert BBC in huis. De mediabestedingen van audiovisuele media en out of home worden aangeleverd door de exploitanten. Voor de registratie van de DM-bestedingen maakt BBC gebruik van een panel, dat periodiek alle geadresseerde en ongeadresseerde reclame aan BBC opstuurt. Tot slot legt BBC vrijwel alle advertenties vast in de digitale Beeldbank. De database bevat zowel cijfermateriaal als creatieve informatie en bevat gegevens van 145.000 adverteerders en 300.000 producten.
BBC hoopt door de bundeling van kennis nog beter in te kunnen spelen op toekomstige ontwikkelingen in de media- en reclame markt. Het bedrijf werkte al een tijdje samen met Nielsen Media Research (NMRI). Ben van der Werf, directeur BBC, licht de overname toe: 'De ideeën van NMRI over de ontwikkeling van de advertentie-informatie business sluiten nauw aan bij de visie van BBC. Het verbreden van de registratie, het ontwikkelen van producten om de klant beter te bedienen en het verder uitbouwen van een internationale database zijn daarbij speerpunten. Voor BBC is de overname een uitstekende ontwikkeling. We waren tot voor kort alleen actief op de Nederlandse markt, maar kunnen door dit strategische partnerschap internationaal gaan werken. We zullen met Nielsen daar waar we kunnen informatie uitwisselen.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVNU heeft 100 procent van de BBC-aandelen in handen, die ze heeft geruild met de oude eigenaar van BBC, de Nederlandse Dagbladpers. De overdracht van de aandelen vindt plaats op 1 juni. Kees Spaan, voorzitter van de NDP: 'We hebben de BBC zien groeien tot zijn huidige vorm, en vonden het een goed mo-ment voor BBC om in een internationale en meer business-georiënteerde omgeving te gaan opereren.'
Robert McCann, voorzitter en directeur van Nielsen Media Research International: 'De toevoeging van BBC versterkt onze mogelijkheid om klanten op een globaal niveau van dienst te kunnen zijn. BBC heeft een goede reputatie in Nederland en het bedrijf kan veel bijdragen aan ons informatie business-segment, historisch gezien ons sterkste onderdeel.’
BBC blijft kantoor houden in Amsterdam, Ben van der Werf blijft aan als directeur. De naam verandert wel: BBC heeft voortaan Nielsen Media Research.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid