Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse bedrijven in wereldtop duurzaamheid

Diverse grote Nederlandse bedrijven, zoals AkzoNobel, Philips en TNT, behoren bij de wereldtop op het gebied van duurzaamheid. In de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Diverse grote Nederlandse bedrijven, zoals AkzoNobel, Philips en TNT, behoren bij de wereldtop op het gebied van duurzaamheid. In de zogenoemde , die vorige week werd bekendgemaakt, nemen vijf (gedeeltelijk) Nederlandse concerns de hoogste posities in.

related partner content for mobile comes here

De ranglijst bestaat uit negentien ‘supersectoren’. Op de eerste plaats in de sector Chemie prijkt de naam AkzoNobel. Philips staat bovenaan in de sector Persoonlijke en Huishoudelijke Goederen, TNT voert de lijst aan van de sector Industriële Goederen en Diensten en Air France-KLM die van Reizen en Vrije Tijd. Unilever is de winnaar in de sector Voedsel & Drank.
De , het resultaat van een samenwerking tussen de beursgraadmeter van Dow-Jones en vermogensbeheerder SAM, vergelijkt de economische, sociale en milieuprestaties van toonaangevende, beursgenoteerde bedrijven. Dit gebeurt door middel van onder meer uitgebreide vragenlijsten en accountantsrapporten. Op de wereldranglijst staan nu 318 ondernemingen. De index wordt ieder jaar opnieuw samengesteld.
Vorig jaar waren er nog drie Nederlandse bedrijven de beste in hun sector. Dat waren TNT, Unilever en DSM. DSM moest zijn eerste plaats afstaan aan AkzoNobel, maar staat nog steeds hoog op de lijst.
Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in