Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander vertrouwt lokale merken

In veel productcategorieën heeft de Nederlander het meest vertrouwen in lokale merken. In het kader van het Europese onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opel, Nokia, KLM, Holland International, Compaq, Nivea, Rabobank, Davitamon, Sony, Philips, Prodent en Ariel werden onder meer genoemd als meest betrouwbaar door Nederlandse lezers. In de categorie pijnstillers werd het Kruidvat huismerk de winnaar; in zuivel Melkunie. Het onderzoek laat zien dat in veel categorieën, zoals luchtvaartmaatschappijen, Europeanen het meeste vertrouwen hebben in lokale merken. In andere categorieën blijkt dat merken grenzen en culturen overschrijven. Zo scoorden Nokia, Sony, Canon, Colgate en Ariel in meerdere landen hoog.

related partner content for mobile comes here

Verder blijken consumenten weinig vertrouwen te hebben in internet. Selchts één op de drie Nederlanders kon een internetprovider of -retailer noemen waar hij vertrouwen in had. AOL kreeg het meeste vertrouwen in Engeland en Duitsland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in