Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele webdiensten niet besteed aan Nederlander

Nederlanders zijn nauwelijks geïnteresseerd in mobiele internetdiensten. Waar 12 procent van de Europeanen de mobiele telefoon voor e-mail…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde onderzoeksbureau Forrester gisteren tijdens de presentatie 'The Mobile Evolution' in Amsterdam. Ook op het gebied van sms-verkeer loopt Nederland achter bij andere Europese landen. Alleen Frankrijk doet het volgens Forrester nog slechter. Er is bovendien een trend in Europa gaande dat het gebruik van de mobiele telefoon eerder af- dan toeneemt. ‘Het telefoonabonnement wordt niet meer verlengd en de prepaid kaart niet meer opgeladen. Gebruikers die door prachtige aanbiedingen zijn gelokt, realiseren zich dat ze de mobiele telefoon niet echt nodig hebben of te weinig gebruiken’, zei Forrester-analiste Michelle de Lussanet. Nederlanders zullen dan ook zeer goed op de voordelen van bepaalde diensten gewezen moeten worden. ‘Nederland is toch een beetje het land van de tech-pessimisten, mensen die zich moeilijk nieuwe apparaten of diensten laten aanpraten.’ Het gaat dan niet alleen om de kosten, ook zijn er veel inhoudelijke toepassingen die al op allerlei andere manieren kunnen worden opgevraagd, bijvoorbeeld via teletekst of de krant (Emerce).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in