Met vleierij kunnen marketeers zelfs moeilijke doelgroepen bereiken
Althans dat blijkt uit een verhaal in Marketing Week.
Alle consumenten zijn hier gevoelig voor; het hangt er maar net van af hoe adverteerders hun pogingen aanpakken. Massa-marketing werkt in elk geval niet, meldt het blad.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisPaul McGowan van merkenconsultancy Added Value raadt marketeers, die zich op rijke consumenten richten aan vleierij te mengen met verleiding.
Zeg nooit dat ze aan marktonderzoek meedoen, maar geef aan dat hun input belangrijk is voor de verdere ontwikkeling van het merk en beloon ze door ze als eersten het productaan-bod van het komende seizoen te tonen. Verder is locatie belangrijk bij het benaderen van de welgestelde doelgroep.
De omgeving moet qua stijl aansluiten bij het betrokken merk en het ego van de doelgroep strelen. Een verdere vereiste van doelgroepgericht onderzoek is cultureel inzicht.
Zo kunnen marketeers die moslimvrouwen benaderen beter een insider (vrouw) inhuren die de marketeer kan behoeden voor uitglijders.
Ook `snowballing` werkt vaak: een ingehuurde insider van de doelgroep benadert eigen vrienden en kennissen, die op hun beurt hetzelfde doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid