Overslaan en naar de inhoud gaan

Met vleierij kunnen marketeers zelfs moeilijke doelgroepen bereiken

Om moeilijk bereikbare doelgroepen als rijken, armen of etnische minderheden te bereiken, komen marketeers een heel eind met vleierij.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Althans dat blijkt uit een verhaal in .

related partner content for mobile comes here

Alle consumenten zijn hier gevoelig voor; het hangt er maar net van af hoe adverteerders hun pogingen aanpakken. Massa-marketing werkt in elk geval niet, meldt het blad.

Paul McGowan van merkenconsultancy raadt marketeers, die zich op rijke consumenten richten aan vleierij te mengen met verleiding.

Zeg nooit dat ze aan marktonderzoek meedoen, maar geef aan dat hun input belangrijk is voor de verdere ontwikkeling van het merk en beloon ze door ze als eersten het productaan-bod van het komende seizoen te tonen. Verder is locatie belangrijk bij het benaderen van de welgestelde doelgroep.

De omgeving moet qua stijl aansluiten bij het betrokken merk en het ego van de doelgroep strelen. Een verdere vereiste van doelgroepgericht onderzoek is cultureel inzicht.

Zo kunnen marketeers die moslimvrouwen benaderen beter een insider (vrouw) inhuren die de marketeer kan behoeden voor uitglijders.

Ook `snowballing` werkt vaak: een ingehuurde insider van de doelgroep benadert eigen vrienden en kennissen, die op hun beurt hetzelfde doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in