Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkkleding maakt vrouwen slimmer

Uit onderzoek van de Vrije Universiteit in Amsterdam blijkt dat merkbewuste vrouwen zelfverzekerder zijn en beter kunnen nadenken wanneer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers vroegen tachtig vrouwen hetzelfde zwarte colbert te dragen tijdens het invullen van een vragenlijst en het oplossen van een aantal logische, taalkundige en wiskundige problemen. De ene helft van de vrouwen kreeg te horen dat het colbert van het merk G-star was, de rest kreeg te horen dat het van de markt afkomstig was.

related partner content for mobile comes here

Vrouwen die een 'merkcolbert' droegen, rapporteerden een hoger zelfvertrouwen. Dat effect was vooral sterk bij materialistische vrouwen, die ook veel merkbewuster zijn. Die groep bleek bovendien beter te presteren bij het oplossen van de puzzels.

Dat merken invloed kunnen hebben op cognitieve prestaties, was nog niet eerder aangetoond, zegt universitair docent Ivar Vermeulen, die het onderzoek begeleidde.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in