Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's goes artificial intelligence

De Amerikaanse hamburgerketen neemt volgens persbureau Reuters voor 300 miljoen dollar het Israëlische Dynamic Yield over.
Big Mac
Big Mac
© Shutterstock
Big Mac
Big Mac
© Shutterstock

McDonald's mikt op menuschermen in onder meer zijn drive-in's die afhankelijk van onder meer het weer, de tijd en verkeerssituaties andere opties laten zien aan klanten. Denk aan ijsjes als het heet is en prominentere ontbijtopties in de ochtend. McDonald's-topman lichtte in een interview met Adformatie al een tipje van de sluier op (premium).

related partner content for mobile comes here

De Amerikaanse hamburgerketen neemt volgens persbureau Reuters voor 300 miljoen dollar het Israëlische Dynamic Yield over, dat gespecialiseerd is in dit soort toepassingen van kunstmatige intelligentie. Dynamic Yield werkt ook al samen met onder meer IKEA en heeft kantoren in New York en Tel Aviv.

De technologie moet dit jaar in de Verenigde Staten in gebruik worden genomen. Daarna komen andere belangrijke markten aan de beurt. Of Nederlandse drive-in's ook dynamische menukaarten krijgen is onduidelijk.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in