Overslaan en naar de inhoud gaan

Burger King moedigt fans aan om billboards van concurrenten te verbranden

Zodra een gebruiker voor een reclame-uiting van McDonald's staat, ontstaat er een vuurspektakel. Hoe? Met een AR-app.

De fastfoodketen introduceert in Brazilië een opvallende augmented reality-app: eentje waarmee gebruikers billboards van McDonald’s en KFC in vlammen kunnen laten opgaan. De applicatie is gemaakt door bureau David São Paulo.

related partner content for mobile comes here

Burger King maakt al sinds jaar en dag reclames met vuur. Zo maakte het merk eerder al een spotje om medewerkers aan te trekken, onder de noemer ‘Burger King is the hottest place to work’. Ook introduceert de keten zijn nieuwe producten altijd met een vlammenspektakel.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In de fik

De campagne heeft als doel om de Burger King Express te promoten. Dit is een service waarmee gebruikers via de app hun maaltijd kunnen bestellen en in de winkel kunnen ophalen, om zo lange wachtrijen te voorkomen. Als gebruikers voor een billboard van McDonald’s staan, dan kunnen ze de camera van hun telefoon erop richten en vervolgens vliegt de uiting in de fik. Als beloning krijgen zij een tegoedbon voor een gratis Whopper.

Dit is niet de eerste digitale actie van Burger King. Vorig jaar konden gebruikers via Instagram Stories hun burger customizen. En afgelopen december bood Burger King via de app Whoppers voor 1 cent, zodra de gebruiker dichtbij een McDonald’s kwam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kees

Wouw! Augmented realitie is dé oplossing om van reclame op televisie af te komen. Want als je de reclames van McDonald's op billboards in brand kunt steken, dan kan dat natuurlijk ook op televisie met de opdringerige ellende van Heineken, Albert Heijn, Thuisbezorgd.nl, dekhengst-discounter.nl, Nivea-l'Oréal, Kruidvat en ander reclamegespuis. Kruid(t)vat heeft er ook de naam voor. Ik heb mij al vaak voorgesteld er een brandende lucifer bij te houden en dan: boem! Weg Kruidvat! En na de vlammenzee of de boem natuurlijk geen Burger King reclame, maar een kort muziekprogramma naar eigen smaak, een mini-documentaire over een onderwerp dat jou aanspreekt, of wat nieuwsberichten tot het reclameblok voorbij is. Zelf mis ik hiervoor de kennis, maar in het kader van het algemeen belang en de strijd tegen tv-reclames, wil ik dit idee graag beschikbaar stellen aan mensen die de kennis wel hebben. Het lijkt me technisch goed haalbaar. Eenvoudiger dan een oplossing als AdBlock voor de televisie. Nadeel is misschien dat je een AR-bril op moet, maar die moet je comfortabel te dragen kunnen maken.
Als het lukt, dan tracteer ik bij wijze van uitzondering de maker op een Whopper.

Walther de Bruin

#Doeslief

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in