Overslaan en naar de inhoud gaan

Komt eBay met een reclameveiling?

Nu Google volop bezig is om zich een plaats in de online en nu ook offline mediamarkt te verwerven, duikt er een bekende concurrent op die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu Google volop bezig is om zich een plaats in de online en mediamarkt te verwerven, duikt er een bekende concurrent op die er ook brood in ziet: .

related partner content for mobile comes here

kreeg lucht van een niet bij name genoemde belangrijke tv-adverteerder in de Verenigde Staten die eBay op bezoek kreeg met een presentatie over haar aspiraties in de reclamemarkt.

Uiteraard biedt eBay de mogelijkheid aan om reclametijd en advertentieruimte via een veiling te laten verhandelen. Daar Google al lang het veilingprincipe toepast, is dit niet nieuw. De vraag komt eerder op: waarom heeft eBay eigenlijk zo lang gewacht met het zich profileren op andere markten dan de grote consumentenmarkt? Wellicht omdat die zo snel groeide.

En de vraag van adverteerders bestaat al een poosje. MediaDailyNews herinnert zich nog het idee van DaimlerChrysler's directeur Marketingcommunicatie Julie Roehm om in navolging van schermenbeurs Nasdaq ook voor de advertentiemarkt een elektronische beurs op te zetten.

De (ANA) ziet veel in het idee, want het kan een prijsdrukkend effect hebben. De (AAAA) houdt zich er ook mee bezig, maar ik kan me voorstellen dat deze club van reclamebureaus minder zit te wachten op verdere druk op reclametarieven, want dat kan indirect leiden tot meer druk op hun inkomsten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in