Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren spenderen 140 miljoen online

Jongeren besteden online het meeste geld aan CD’s, boeken en kleding. Het afgelopen jaar spendeerden zij circa 140 miljoen gulden via…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Multiscope. De Nederlandse jongeren zijn daarbij trouw aan sites van eigen bodem: in de toptien van meest bezochte e-tailers komen geen buitenlandse sites voor. Uit eerder onderzoek blijkt overigens dat de hele Nederlandse internetpopulatie steeds meer online besteedt. Zo werd er tussen april 1999 en maart 2000 zakelijk en privé voor 3,5 miljard gulden online gekocht, terwijl er in het jaar daarvoor slechts één miljard gulden werd uitgegeven. Naast cd’s en boeken worden ook steeds meer dvd’s en levensmiddelen online aangeschaft. Ook zit er groei in de verkoop van toegangskaartjes, spelletjes, verzamelobjecten en mobiele telefoons.

related partner content for mobile comes here

Overigens loopt Nederland volgens het Global Online Retailing rapport van Ernst & Young flink achter op het gebied van online besteden. Daaruit blijkt dat slechts zes procent van de Nederlanders wel eens online winkelt, terwijl in de VS 17 procent klant is bij e-tailers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in