Inside the Industry: Multiscreen


In de eerste uitzending van Inside the Industry aandacht voor een onderzoek over de effecten van de verschillende schermen op mediaconsumptiegedrag. Microsoft onderzocht dit samen met online mediabureau Twist .
Jongeren bljiken zich pas vanaf een jaar of 20 multiscreen ‘te gaan gedragen’. En als ze mochten kiezen welk scherm er als eerste uit zou gaan, zou dat de televisie zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAan de andere kant zorgen de nieuwe schermen voor kopzorgen bij marketeers. Margot Lely, marketingmanager Warner Bros (toch een branche die toch voorop loopt als het gaat om het oppikken van nieuwe technieken): ‘We zijn nog kritischer gaan kijken naar mobiel. Dat staat zowel voor ons als voor aanbieders nog in de kinderschoenen. We werken eraan, maar gaan het op korte termijn niet massaal inzetten.’
De eerstvolgende uitzending in het kader van Multiscreen is een Visit, een interview met de directeur van Isobar, Emile van den Berg.
De uitzendingen zijn ook te zien op Molblog en daarna in dossiervorm terug te vinden op Marketingonline. Het thema Multiscreen wordt afgesloten met de Talk: een interview met Jacqueline Smit, Directeur Consumer & Online Microsoft Nederland.
Thema’s die nog op stapel staan, zijn: de digitalisering van het vak, creativiteit online en de meetbaarheid van online.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid