Overslaan en naar de inhoud gaan

Inside the Industry: Multiscreen

Wanneer gaan jongeren zich multiscreen 'gedragen'. En, als ze zouden mogen kiezen, welk scherm zouden jongeren als eerste laten vallen?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de eerste uitzending van Inside the Industry aandacht voor een onderzoek over de effecten van de verschillende schermen op mediaconsumptiegedrag. Microsoft onderzocht dit samen met online mediabureau Twist .

related partner content for mobile comes here

Jongeren bljiken zich pas vanaf een jaar of 20 multiscreen ‘te gaan gedragen’. En als ze mochten kiezen welk scherm er als eerste uit zou gaan, zou dat de televisie zijn.

Aan de andere kant zorgen de nieuwe schermen voor kopzorgen bij marketeers. Margot Lely, marketingmanager Warner Bros (toch een branche die toch voorop loopt als het gaat om het oppikken van nieuwe technieken): ‘We zijn nog kritischer gaan kijken naar mobiel. Dat staat zowel voor ons als voor aanbieders nog in de kinderschoenen. We werken eraan, maar gaan het op korte termijn niet massaal inzetten.’

De eerstvolgende uitzending in het kader van Multiscreen is een Visit, een interview met de directeur van Isobar, Emile van den Berg.

De uitzendingen zijn ook te zien op Molblog en daarna in terug te vinden op Marketingonline. Het thema Multiscreen wordt afgesloten met de Talk: een interview met Jacqueline Smit, Directeur Consumer & Online Microsoft Nederland.

Thema’s die nog op stapel staan, zijn: de digitalisering van het vak, creativiteit online en de meetbaarheid van online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in