Infusion: Eric-Jan Doorenbosch over Hi
13 november aanstaande organiseren onze collega's van Adformatie het event Infusion, waarin de 'mediabeleving van de komende jaren' centraal staat. Dus veel aandacht voor social networks, mobile en games.
Een van de sprekers is Eric-Jan Doorenbosch, directeur van KPN's jongerenmerk Hi. Tijdschrift voor Marketing interviewde hem onlangs voor het decembernummer.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHier alvast een aantal interessante quotes van Doorenbosch over de marketing van 'zijn' Hi:
'Je moet je roots niet verloochenen en KPN heeft een prima netwerk. Maar verder zul je de naam KPN bij ons niet zien. De KPN-leiding ziet dat gelukkig ook zo. Hi is een apart merk, met aparte marketing, een ander reclamebureau en een eigen helpdesk.'
Een sterk natuurlijk verloop lijkt onvermijdelijk bij het jongerenmerk. Toch focust Doorenbosch op retentiemarketing. Met Hi Society vult hij de tijd op tussen werving en afloop van een abonnement.
Twee diensten moeten het retentiepercentage verhogen: de SMS Bewaarbox voor sms-berichten en Hi Telefoonboek, een manier om de persoonlijke gegevens online op te slaan, te bewerken en naar een nieuw mobieltje over te hevelen.
Resultaten: in oktober telde de Bewaarbox al meer dan 50 duizend gebruikers en Hi Telefoonboek 25 duizend, op een totaal van ruim 2,2 miljoen (post- en pre-paid) Hi-klanten.
Maar ook gadgets op hyves, co-creatietools als Hi Experiment en het nieuwe magazine Paars moeten bijdragen aan de merkbeleving.
De doelgroep heeft ook invloed op de marketingcommunicatie: 'Als de doelgroep een commercial niet goed vindt, dan gaat die niet door. Jammer van het geld dan.'
Meer over het merk Hi en de retentiemarketing van Doorenbosch in het decembernummer van Tijdschrift voor Marketing.
Of bekijk zijn presentatie op Infusion, 13 november aanstaande, in de Convention Factory in Amsterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid