Overslaan en naar de inhoud gaan

Infusion: Eric-Jan Doorenbosch over Hi

13 november aanstaande organiseren onze collega's van Adformatie het event Infusion, waarin de 'mediabeleving van de komende jaren'…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

13 november aanstaande organiseren onze collega's van Adformatie het event , waarin de 'mediabeleving van de komende jaren' centraal staat. Dus veel aandacht voor social networks, mobile en games.

related partner content for mobile comes here

Een van de sprekers is Eric-Jan Doorenbosch, directeur van KPN's jongerenmerk . Tijdschrift voor Marketing interviewde hem onlangs voor het decembernummer.

Hier alvast een aantal interessante quotes van Doorenbosch over de marketing van 'zijn' Hi:

'Je moet je roots niet verloochenen en KPN heeft een prima netwerk. Maar verder zul je de naam KPN bij ons niet zien. De KPN-leiding ziet dat gelukkig ook zo. Hi is een apart merk, met aparte marketing, een ander reclamebureau en een eigen helpdesk.'

Een sterk natuurlijk verloop lijkt onvermijdelijk bij het jongerenmerk. Toch focust Doorenbosch op retentiemarketing. Met Hi Society vult hij de tijd op tussen werving en afloop van een abonnement.

Twee diensten moeten het retentiepercentage verhogen: de SMS Bewaarbox voor sms-berichten en Hi Telefoonboek, een manier om de persoonlijke gegevens online op te slaan, te bewerken en naar een nieuw mobieltje over te hevelen.

Resultaten: in oktober telde de Bewaarbox al meer dan 50 duizend gebruikers en Hi Telefoonboek 25 duizend, op een totaal van ruim 2,2 miljoen (post- en pre-paid) Hi-klanten.

Maar ook gadgets op hyves, co-creatietools als Hi Experiment en het nieuwe magazine Paars moeten bijdragen aan de merkbeleving.

De doelgroep heeft ook invloed op de marketingcommunicatie: 'Als de doelgroep een commercial niet goed vindt, dan gaat die niet door. Jammer van het geld dan.'

Meer over het merk Hi en de retentiemarketing van Doorenbosch in het decembernummer van Tijdschrift voor Marketing.

Of bekijk zijn presentatie op Infusion, 13 november aanstaande, in de in Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in