Johnnie Walker Black Label met een vleugje goud
Johnnie Walker grijpt 'de honderdste verjaardag' van het logo 'The Striding Man' aan om met een nieuwe marketingactie te komen: een special uitgave van de Johnnie Walker Black Label.
Vanaf 1 november is de whisky in zwart glazen fles in Nederland en België verkrijgbaar in een beperkte oplage. Het logo op de speciale behuizing van deze whisky is gemaakt van 23 karaat goud.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn 1908 ontwierp illustrator Tom Brown het figuur van de wandelende man ('The Striding Man'), als eerbetoon aan de oprichter van het whiskymerk en als hoofdrolspeler voor een reclamecampagne.
'De wereldberoemde wandelaar is met zijn honderd jaar een van de oudste logo's ter wereld, ouder dus dan bijvoorbeeld het logo van Coca-Cola en zelfs veel ouder dan de beroemde Nike Swoosh'. In 1999 werd de wandelaar omgedraaid, waardoor hij nu naar rechts loopt in plaats van links, 'zodat zijn richting naadloos aansluit bij het vooruitstrevende karakter van Johnnie Walker: Keep walking!', jubelt Johnnie Walker.
De onthulling van de nieuwe tijdelijke fles vindt op 30 oktober plaats op een geheime locatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid