Overslaan en naar de inhoud gaan

Johnnie Walker Black Label met een vleugje goud

Johnnie Walker grijpt 'de honderdste verjaardag' van het logo 'The Striding Man' aan om met een nieuwe marketingactie te komen: een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

grijpt 'de honderdste verjaardag' van het logo 'The Striding Man' aan om met een nieuwe marketingactie te komen: een special uitgave van de Johnnie Walker Black Label.

related partner content for mobile comes here

Vanaf 1 november is de whisky in zwart glazen fles in Nederland en België verkrijgbaar in een beperkte oplage. Het logo op de speciale behuizing van deze whisky is gemaakt van 23 karaat goud.

In 1908 ontwierp illustrator Tom Brown het figuur van de wandelende man ('The Striding Man'), als eerbetoon aan de oprichter van het whiskymerk en als hoofdrolspeler voor een reclamecampagne.

'De wereldberoemde wandelaar is met zijn honderd jaar een van de oudste logo's ter wereld, ouder dus dan bijvoorbeeld het logo van Coca-Cola en zelfs veel ouder dan de beroemde Nike Swoosh'. In 1999 werd de wandelaar omgedraaid, waardoor hij nu naar rechts loopt in plaats van links, 'zodat zijn richting naadloos aansluit bij het vooruitstrevende karakter van Johnnie Walker: Keep walking!', jubelt Johnnie Walker.

De onthulling van de nieuwe tijdelijke fles vindt op 30 oktober plaats op een geheime locatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in