Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB NL komt met nieuwe mobile cijfers en standaarden

Onlangs heeft IAB taskforce Mobile haar Mobile Advertising Standaarden bekend gemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IAB staat bekend als voorstander van standaardisatie en hanteerbare guidelines voor mobile advertising. Deze standarisatie dient om de verkoop en inkoop van mobile advertising te vergemakkelijken en vooral te stimuleren. Voor de aangepaste Mobile Advertising Standaarden worden nu internationaal gezien acceptabele benamingen gebruikt en zijn er mobile video specificaties toegevoegd. De standaarden zijn toepasbaar voor zowel mobile web als in- app campagnes en bevatten display en rich media specificaties. IAB Nederland heeft ervoor gekozen om in dit document de meest voorkomende en door elke bij IAB aangesloten exploitant ondersteunde advertentie posities te benoemen.

related partner content for mobile comes here

De acht standaard mobiele advertentieformaten:

- Smartphone Standaard Max px Max kb
- Single banner 640×100 40
- Double size banner 640×200 40
- Half page banner 640×500/640×480 (phased out in 2014) 40
- Full page Banner 640×960 60
- Tablet Standaard Max px Max kb
- Medium rectangle 600×500 40
- Floor ad 728×60 40
- Full page banner – Portrait 1536×2048 99
- Full page banner – Landscape 2048×1536 99
- Leaderboard 728×90 40

In de presenatie op het Digital Marketing Live event, gaf het IAB ook een mooie opsomming de meest recente cijfers op gebied van mobile advertising in Nederland. Hiervoor gebruiken zij niet niet alleen hun eigen cijfers, maar ook die van oa eMarketeer, Business Intellegence, TMG, Google, Persgroep, Sanoma, MeMo2,  en Telecompaper. 

Zie hieronder de IAB Taskforce Mobile presentatie:

from

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in