#GMC14, een verslag in 11 tweets en 6 foto's
Op De Sociale Media lees je een uitgebreid verslag van de dag, op MarketingOnline verzamelden we een paar van de vele tweets gisteren over de plenaire sessies en break out-sessies.
LR02121400432.jpg
Dagvoorzitter Paul Blok heet de mensen welkom
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisGoos Eilander sprak als eerste en maakte de resultaten van de Grote Marketing Enquête bekend.
goos2.jpg
René Repko, cmo van Rituals sprak over zijn merk. Rituals wil ‘een plek in het hart van de consument winnen’ en niet zozeer in het brein. En hij gaf aan, Rituals is begonnen met adverteren.
LR02121400178.jpg
René Repko
rituals.jpg
Erik van Engelen, commercieel directeur van Eneco, hield een eerlijk verhaal. ‘Duurzame groei met een gedurfde missie.’ Over bestaande weerstand tegen windmolens - ‘vroeger was men tegen kernenergie, nu tegen windenergie’ – en hoe Eneco daarmee omgaat. En hoe het concurrentieveld verandert voor zijn merk, Google is een concurrent met zijn Nest tegenover Eneco’s Toon. Eerder gaf Van Engelen een interview over Eneco’s strategie aan TvM.
daveeneco.jpg
Koen Brakenhoff, hoofd marketing bij het Mauritshuis vertelde de zaal hoe hij zijn onlangs heropende museum positioneert. Voor elke euro die de gemeente Den Haag in het museum adverteert, geeft het Mauritshuis er 30 terug in de vorm het geld dat bezoekers uitgeven in de stad: koffie, eten, overnachtingen. Lees hier het interview dat Tijdschrift voor Marketing eerder met hem had.
LR02121400362.jpg
Koen Brakenhoff
koenbrakenhoff.jpg
Het thema van een marketingcongres verraadt altijd de existentiële vraagstukken waar de branche mee kampt, aldus Tom de Bruyne. Dit jaar is het groei. ‘Er is een goede reden waarom groei marketeers bezig houdt: Marketing is zijn impact op groei verloren.’ Ofwel, marketing lost its mojo.
tomdebryuneboardroom.jpg
tomdebruynelinda.jpg
De presentatie van Tom de Bruyne is hier te downloaden.
Er waren diverse break-out sessies, waaronder die van Niels Vink.
nielsvink.jpg
Thomas van Schaik, global brand director van Adidas vertelde hoe zijn team (marketeers uit 70 landen) in de aanloop naar het WK van afgelopen zomer - het moment suprême voor het merk – de marketingstrategie neerzette.
tweetadidas.jpg
Het leukst voorbeeld dat hij aanhaalde was het twitteraccount van de voetbal, de brazuca.
tweetmessi.jpg
Ze speelde in op momenten in de wedstrijd, en gaven de bal een prominente rol.
tweetlinda11.jpg
tweetlindaantw.jpg
Joris van Zoelen van Synergie presenteerde de 40 inspirerende merken.
Op één bij de consumenten staat Ikea, bij de marketeers Apple.
jorisvanzoelen.jpg
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid