Overslaan en naar de inhoud gaan

Future Brands #1: Hoe Stitch Fix big data en logaritmen gebruikt voor persoonlijk styling advies

Elke twee weken licht Steven Jongeneel een startup uit die het merkenlandschap radicaal verandert. Deze week Stitch Fix.

Een slim algoritme dat kleding voor je uitkiest en er zo voor zorgt dat je er altijd goed uitziet. Een overpromise of superhandige service? Stitch Fix maakt het mogelijk. Met een omzet van $1.2 miljard èn winstgevend is dit bedrijf bepaald geen startup, maar het is nog niet actief in Europa en voor velen daarom wellicht nog onbekend.
 

related partner content for mobile comes here

Wat doet Stitch Fix?

Het is een online shop voor kleding gevestigd in San Francisco. De zaak doet in mannen-, vrouwen- en kinderkleding - in een brede prijsrange met een groot aantal merken en een eigen label, maar het onderscheidende vermogen zit in de vergaande personalisering van je bestelling. Op basis van je profiel dat gedurende het proces via de site of app doorlopend wordt verrijkt kiest een styliste de kledingstukken. Deze komen in een doos naar je toe waarbij Sticht Fix $20 in rekening brengt voor het stylingadvies. Dit bedrag wordt vervolgens in mindering gebracht op je aankopen. Een slimme manier om kostbare retourzendingen terug te dringen.

 

Wat moet je weten?

Dit is slim. Echt heel slim. Er zijn inmiddels meer aanbieders die online stylingadvies bieden, maar de manier waarop en mate waarin Stitch Fix data verzamelt, is ronduit indrukwekkend. Een sterke toepassing van big data en AI, waarbij de menselijke factor uiteindelijk het verschil maakt. Naarmate de klant meer feedback geeft, wordt het advies steeds beter, vergelijkbaar met de suggesties die Spotify doet voor muziek.

Stitch Fix lanceert binnenkort in de UK.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in