Overslaan en naar de inhoud gaan

Ethische overweging: moet je melden dat je advertentie gemaakt is met AI?

Transparantie in AI is niet alleen een ethische, maar ook een strategische keuze, zo blijkt uit de winnende scriptie dit jaar bij Swocc.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Swocc Scriptieprijs gaat dit jaar naar het onderzoek van Britta Koning, dat zich richtte op het effect van AI-disclosures in advertenties. Het onderwerp raakt een snaar in een tijd waarin AI steeds prominenter wordt in marketingstrategieën. Koning geeft een toelichting op haar scriptie, terwijl Margot Bouwman (onafhankelijk merk- en communicatiestrateeg) en Zeph van Berlo (universitair docent Persuasieve Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam), uitleggen waarom juist deze scriptie moest winnen. ‘Het is van groot belang om dit onderzoek vanuit zowel wetenschappelijk als praktisch perspectief te bespreken.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in