Effie 2008: 1 x goud, 3 x zilver, 8 x brons
De campagne voor Klene drop van Perfetti van Melle, ontwikkeld door Y & R Not Just Film, heeft als enige een Gouden Effie in de wacht…
In totaal zijn er dit jaar 41 cases, van wie er 16 werden gekandideerd voor een Effie. Zilveren Effies gingen naar Zwitsal, Biodermal en de campagne over tweedehands boeken van Bol.com. Bronzen Effies waren er voor de reclames voor Activia, McDonald's, Wakker Dier, Theodoor Gilissen, Fruitshoot, Andrélon, FBTO en de stad Groningen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Ter gelegenheid van het jubileumjaar van de prijzen werden tevens drie Grand Effies uitgereikt aan een bureau, een adverteerder en een merk voor de meest effectieve communicatie in de afgelopen 25 jaar. Reclamebureau DDB (35 Effies), adverteerder Unilever (18 Effies) en het merk Albert Heijn (8 Effies) mochten deze ‘achievement awards’ in ontvangst nemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid