Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie punten over de PerfectDraft

Op zustersite marketing-online.nl een interview met de vier betrokken marketeers achter de PerfectDraft.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op zustersite een interview met de vier betrokken marketeers achter de PerfectDraft.

related partner content for mobile comes here

Je weet wel: de thuistap van Philips en Inbev, Grolsch en Bavaria. Drie dingen vallen me erg op.

1.Dat de fustjes voor de merken Grolsch, Bavaria, Juliper, Dommelsch en Hertog Jan allemaal op één plek in Breda gevuld worden door Interbrew. Grolsch en Bavaria brouwen het bier wel zelf, maar het wordt in fustjes gestopt door Interbrew. Lijkt me een lastige klus. Interbrew is in Dommelen bij Dommelsch een nieuwe productielijn aan het bouwen voor de fustjes, dus daar verandert ook niet snel iets aan.

2.De marketeer van Grolsch zegt dat de Beertender van concurrent Heineken niet alleen maar heavy users trok, maar ook veel mensen die al lang het bier achter zich gelaten hadden en op wijn zaten. Nu was het opeens weer cool, zegt ze.

Het is begrijpelijk dat ze die mensen terug willen halen naar bier, maar op het moment dat het apparaat aan distributie wint, verdwijnt de Beertender of de Perfect Draft toch weer in het keukenkastje of de garage, vrees ik.

3.Jupiler was langzaam, volgens mij ook tot verrassing van Interbrew, terrein aan het winnen in Nederland. Nu ze de potentie van dat merk zien, zit het ook op de PerfectDraft. Daarmee krijgt het opeens een landelijk platform. Ik denk dat Heineken (en ook Grolsch) hier nog het bangste voor moet zijn.

Of ben ik paranoïde?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in