Overslaan en naar de inhoud gaan

DM voor goede doelen is effectief

De wil om te doneren aan goede doelen is sterker dan de weerzin tegen mailings die daartoe oproepen. Dit blijkt uit promotieonderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel mensen beschouwen direct mailings van goede doelen als junk mail die slechts ergernis veroorzaakt. Reden voor Merel van Diepen om er onderzoek naar te doen.

related partner content for mobile comes here

De resultaten van het onderzoek tonen aan dat donatiegedrag wordt beïnvloed door mailings in het verleden van hetzelfde goede doel en door mailings van concurrerende goede doelen. Daarnaast constateert Van Diepen dat de vele mailings inderdaad irritatie oproepen, maar dat dit opvallend genoeg het donatiegedrag niet beïnvloedt. De wil om te doneren aan degenen die het nodig hebben is kennelijk sterker dan de weerzin tegen de intermediaire goede doelen.

Van Diepen concludeert dat er in Nederland dus ruimte is om meer mailings te sturen en meer fondsen te werven.

Het onderzoek van Merel van Diepen is verricht in het (ERIM). Van Diepen verdedigt haar proefschrift, getiteld ‘Dynamics and Competition in Charitable Giving’, op 22 januari aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in