Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Dialoog’

Laatst was ik bij het GVR en toen hoorde ik het weer: ‘We moeten de dialoog aangaan met de consument.’ Zenden is vies en sociale media…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In ons vak hollen we van de ene hype naar de andere. Ik noem er een paar. Zo hadden we de trendwatchers (die trend is gelukkig voorbij), daarna gingen we van ‘look at me’ naar ‘look for me’ (totdat niemand meer naar ons keek).
Vervolgens moesten we allemaal interactief. Hoeveel interactiviteit kan een mens verdragen? En de mensen die de hele dag interactief met jouw merk bezig zijn, hebben die niks beters te doen? Dus wie en wat bereik je er dan mee?

related partner content for mobile comes here

En nu moeten we dus met iedereen de dialoog aangaan. Jawel, praten, liefst allemaal tegelijk en het liefst met iedereen. Nu weet ik niet hoe het met u zit, maar ik wil helemaal niet met iedereen praten, noch iedereen met mij. Ik heb nu 451 contacten op LinkedIn. Het idee dat ze allemaal wat van me willen is geen toekomstvisie maar een schrikbeeld.
Vergelijk het met een schoolplein. Natuurlijk zijn er types waar iedereen mee wil praten. Dat zijn de Nikes en de Apples en de BMW’s. Die zijn interessant, die hebben een verhaal of minimaal een attitude. Daar wil ik best vrienden mee zijn.
Maar geldt dat ook voor de jampotjes en de bouillonblokjes? Nee, die staan er meestal wat verloren bij op het schoolplein. En als er al iemand met ze wil praten, zijn het meestal zelf ook wc-blokjes of tapijtreinigers.

Ja, het valt niet mee om een bouillonblokje te zijn, of een theezakje, of een maandverbandje. Niemand die naar je wil luisteren. Terwijl je best wat te vertellen hebt. Bijvoorbeeld dat je nu nog lekkerder bent, of een nieuw zakje hebt, of vleugels. Wat moet je dan? Dan moet je zenden, je opdringen, zeg maar reclame maken. Doe er bijvoorbeeld een leuk dansje bij. Of vertel het in de vorm van een aardige anekdote.
Als niemand met je wil praten moet je zorgen dat je wordt gehoord. Leuk onderwerp voor een dialoog?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in