Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagelijks reizen is veranderd door de mobiel

De mobiele technologische ontwikkelingen hebben de aard van het dagelijks onderweg zijn onder Europeanen flink veranderd. Zo laat onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek werden 9665 respondenten ondervraagd naar hun dagelijkse reispatronen. Men ondervroeg inwoners van zes Europese landen: het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en Ierland.

related partner content for mobile comes here

Belangrijkste conclusie: de mobiele technologische ontwikkelingen veranderen de reisgewoonten van Europeanen. Ook zorgen deze ontwikkelingen ervoor dat een groeiend aantal mensen onderweg reageert op commerciële boodschappen.

1 op de 4 Europeanen heeft onderweg toegang tot een Smartphone en 1 op de 3 Europeanen heeft via de mobiele telefoon regelmatig toegang tot het internet.

Multi-tasken
Grenzen tussen activiteiten binnens- en buitenshuis vervagen. Reizigers winkelen, werken, socializen en doen online onderzoek tijdens hun dagelijkse reis. Uit het rapport komt naar voren dat bijna de helft (45 procent) van alle reizigers onderweg multi-taskt en gebruik maakt van mobiele technologie. Volgens het onderzoek zitten Europese reizigers bijna even frequent binnen- als buitenshuis op sociale mediaplatformen (Facebook: 56 procent in huis vs. 54 procent buitenshuis). Meer mensen twitteren als ze on-the-move zijn, dan wanneer ze thuis zijn (5 procent in huis, 11 procent onderweg). Dit toont aan dat zelfs de meest routinematige online functies verschuiven van onze bureaus naar mobiel gebruik.

Stemmingen
Het onderzoek laat tevens zien hoe de ‘wijze van transport’ en het ‘uur van de dag’ bepalend zijn voor stemmingen en gedachten onder reizigers. In bussen en treinen bijvoorbeeld, was de hoogst gerapporteerde stemming "verveeld", wat aangeeft dat reizigers onderweg sneller op zoek zullen gaan naar iets dat hun interesse en belangstelling prikkelt. Deze resultaten helpen marketeers effectievere campagnes te ontwikkelen door de integratie van buitenreclame met mobiele kanalen, aldus CBS Outdoor.

Nederlanders blijken het gelukkigst: 94 procent geeft aan zich onderweg gelukkig te voelen, het hoogste percentage onder de zes aan het onderzoek deelnemende landen. Verder komt uit het onderzoek naar voren dat er sprake is van gemeenschappelijke gedachtepatronen gedurende het verloop van de dag; dit komt voort uit het verlangen om uit de dagelijkse realiteit te ontsnappen naar basisbehoeften als eten en tv kijken.

‘Europe on the Move’ is een onderzoek naar Europees consumentengedrag, stemmingen en gedachtepatronen tijdens de dagelijkse reis. CBS Outdoor International wil de inzichten gebruiken voor het optimaliseren van strategieën voor buitenreclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in