Dagelijks reizen is veranderd door de mobiel
In het onderzoek Europe on the Move werden 9665 respondenten ondervraagd naar hun dagelijkse reispatronen. Men ondervroeg inwoners van zes Europese landen: het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en Ierland.
Belangrijkste conclusie: de mobiele technologische ontwikkelingen veranderen de reisgewoonten van Europeanen. Ook zorgen deze ontwikkelingen ervoor dat een groeiend aantal mensen onderweg reageert op commerciële boodschappen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta1 op de 4 Europeanen heeft onderweg toegang tot een Smartphone en 1 op de 3 Europeanen heeft via de mobiele telefoon regelmatig toegang tot het internet.
Multi-tasken
Grenzen tussen activiteiten binnens- en buitenshuis vervagen. Reizigers winkelen, werken, socializen en doen online onderzoek tijdens hun dagelijkse reis. Uit het rapport komt naar voren dat bijna de helft (45 procent) van alle reizigers onderweg multi-taskt en gebruik maakt van mobiele technologie. Volgens het onderzoek zitten Europese reizigers bijna even frequent binnen- als buitenshuis op sociale mediaplatformen (Facebook: 56 procent in huis vs. 54 procent buitenshuis). Meer mensen twitteren als ze on-the-move zijn, dan wanneer ze thuis zijn (5 procent in huis, 11 procent onderweg). Dit toont aan dat zelfs de meest routinematige online functies verschuiven van onze bureaus naar mobiel gebruik.
Stemmingen
Het onderzoek laat tevens zien hoe de ‘wijze van transport’ en het ‘uur van de dag’ bepalend zijn voor stemmingen en gedachten onder reizigers. In bussen en treinen bijvoorbeeld, was de hoogst gerapporteerde stemming "verveeld", wat aangeeft dat reizigers onderweg sneller op zoek zullen gaan naar iets dat hun interesse en belangstelling prikkelt. Deze resultaten helpen marketeers effectievere campagnes te ontwikkelen door de integratie van buitenreclame met mobiele kanalen, aldus CBS Outdoor.
Nederlanders blijken het gelukkigst: 94 procent geeft aan zich onderweg gelukkig te voelen, het hoogste percentage onder de zes aan het onderzoek deelnemende landen. Verder komt uit het onderzoek naar voren dat er sprake is van gemeenschappelijke gedachtepatronen gedurende het verloop van de dag; dit komt voort uit het verlangen om uit de dagelijkse realiteit te ontsnappen naar basisbehoeften als eten en tv kijken.
‘Europe on the Move’ is een onderzoek naar Europees consumentengedrag, stemmingen en gedachtepatronen tijdens de dagelijkse reis. CBS Outdoor International wil de inzichten gebruiken voor het optimaliseren van strategieën voor buitenreclame.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid