Consumentenbond start meldpunt energiebedrijven
Oneerlijke handelspraktijken, zoals misleidende of agressieve werving zijn verboden. De bond meldt 'het van groot belang' te vinden dat de toezichthouder Consumentenautoriteit (CA) dit verbod 'ook streng en effectief handhaaft'.
Volgens de bond toont de inval die toezichthouders Opta en de CA op 8 juli deden bij de Nederlandse Energiemaatschappij (Energie NL) de noodzaak aan van onderzoek naar de wervingsmethoden van energiebedrijven.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet meldpunt zal in ieder geval de hele zomer actief zijn. De signalen van het meldpunt kunnen volgens de Consumentenbond gebruikt worden door de CA en de Energiekamer om nader onderzoek te doen en zo nodig in te grijpen.
Via het meldpunt hoopt de bond te ontdekken hoeveel consumenten zich misleid voelen door energiebedrijven, of er een lijn in de klachten zit en of er notoire overtreders zijn (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid