Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument loopt nog niet warm voor veel te dure mixed-realitybril van Apple

De ‘Vision Pro mixed-realityheadset’ kost ruim 3200 euro. Volgens onderzoekers gaat het apparaat pas lopen als de prijs gehalveerd…
Apple Vision Pro
De Vision Pro van Apple
© Afbeelding: Apple
Apple Vision Pro
De Vision Pro van Apple
© Afbeelding: Apple

De verkopen van de mixed-realitybril Vision Pro van Apple, het belangrijkste nieuwe product van het techbedrijf in jaren, komen nog niet op gang. Volgens marktonderzoeker IDC kan Apple de trage verkoopstart pas achter zich laten wanneer volgend jaar een goedkopere versie op de markt komt.

related partner content for mobile comes here

Van de Vision Pro mixed-realityheadset, waarvoor 3500 dollar (3230 euro) moet worden neergeteld, zijn in het afgelopen kwartaal nog geen 100 duizend stuks verkocht. IDC voorziet dat de verkopen in het huidige kwartaal met 75 procent zullen dalen. De Vision Pro kwam in februari op de Amerikaanse markt en wordt sinds eind juni ook buiten de VS verkocht.

Ogen, stem en handen

Met de bril kunnen computerbeelden over de realiteit heen worden gelegd door middel van camera's die de omgeving om je heen tonen. Gebruikers zien door de bril hun omgeving, met daaroverheen een laag met apps en toepassingen. Ze kunnen door de virtuele beelden navigeren met hun ogen, stem en handen.

Volgens IDC zou de prijs van het nieuwe gadget moeten halveren om de verkoop aan te wakkeren.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in