Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Nederlandse Energie Maatschappij

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) zocht deze week het nieuws met hun nieuwe reclamecampagne: ‘Kom erbij’. De NLE gaat in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De NLE startte een paar jaar geleden als prijsvechter op de energiemarkt. Nu wil het zich neerzetten als ‘sympathieke uitdager’. De nieuwe campagne is gecreëerd op basis van een langjarige lobby die NLE naar eigen zeggen binnen de energiebranche voert, voor meer transparantie voor de consument.

related partner content for mobile comes here

In de nieuwe campagne is geen rol meer weggelegd voor BN’ers als Frans Bauer, Johan Derksen of Natasja Froger. Centraal staat ‘alle onzin in de energiemarkt’.

NLE wil met de campagne eerlijk zijn over energie, dus onthulde het gisteren in de media enkele publieke die de energiemarkt liever geheim houdt.

Harald Swinkels, algemeen directeur van NLE. Swinkels: ‘Wij willen onze plek als uitdager in de gesloten energiemarkt verder verstevigen en daarbij hoort openheid van zaken. Dit past ook bij onze algemene missie: het openbreken van de energiemarkt.’

Nieuwe strategie
De nieuwe reclamecampagne is onderdeel van de nieuwe strategie van NLE. Om de aangepaste koers te onderstrepen, introduceert NLE de nieuwe pay-off ‘Kom erbij’, als vervanger van het bekende ‘Ik zeg: doen’.

Swinkels over de nieuwe tone of voice: ‘Betraden we voorheen de energiemarkt op een nogal directe en behoorlijk aanwezige wijze, nu doen we dat op een sympathiekere manier door het eerlijke verhaal te vertellen. Consumenten moeten weten hoe de vork in de steel zit en op basis daarvan beslissingen kunnen nemen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in