(Campagne) Nederlandse Energie Maatschappij
De NLE startte een paar jaar geleden als prijsvechter op de energiemarkt. Nu wil het zich neerzetten als ‘sympathieke uitdager’. De nieuwe campagne is gecreëerd op basis van een langjarige lobby die NLE naar eigen zeggen binnen de energiebranche voert, voor meer transparantie voor de consument.
In de nieuwe campagne is geen rol meer weggelegd voor BN’ers als Frans Bauer, Johan Derksen of Natasja Froger. Centraal staat ‘alle onzin in de energiemarkt’.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaNLE wil met de campagne eerlijk zijn over energie, dus onthulde het gisteren in de media enkele publieke energiegeheimen die de energiemarkt liever geheim houdt.
Harald Swinkels, algemeen directeur van NLE. Swinkels: ‘Wij willen onze plek als uitdager in de gesloten energiemarkt verder verstevigen en daarbij hoort openheid van zaken. Dit past ook bij onze algemene missie: het openbreken van de energiemarkt.’
Nieuwe strategie
De nieuwe reclamecampagne is onderdeel van de nieuwe strategie van NLE. Om de aangepaste koers te onderstrepen, introduceert NLE de nieuwe pay-off ‘Kom erbij’, als vervanger van het bekende ‘Ik zeg: doen’.
Swinkels over de nieuwe tone of voice: ‘Betraden we voorheen de energiemarkt op een nogal directe en behoorlijk aanwezige wijze, nu doen we dat op een sympathiekere manier door het eerlijke verhaal te vertellen. Consumenten moeten weten hoe de vork in de steel zit en op basis daarvan beslissingen kunnen nemen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid