Overslaan en naar de inhoud gaan

‘C-level moet je altijd overtuigen met een pragmatische uitleg’

Digital Dialogues, aflevering 6, met Kevin Capota (L’Oréal) en Laurent Scholten (Wonderkind).
Digital Dialogues #6
Digital Dialogues #6

Hoe krijg je het hele bedrijf mee in de transformatie naar digitale volwassenheid? Kevin Capota (cmo L’Oréal) en Laurent Scholten (chief strategic officer van scale-up Wonderkind) bespreken dit vraagstuk in aflevering 6 van Digital Dialogues, tevens het slot van de podcastserie van Adformatie en Google.

related partner content for mobile comes here

In 6 afleveringen bespreken verschillende kopstukken uit het vak hoe bedrijven een digitale en data-gedreven marketingorganisatie kunnen worden, waarbij ook de privacy van klanten in ogenschouw wordt genomen en zo de weg naar digital maturity kan worden gevonden. 

Handleiding voor C-level

Bij L’Oréal is in het verleden de weg naar digital maturity van bovenaf vanuit C-level ingezet, vertelt Capota. Maar stel de situatie is omgedraaid, en de digitale transformatie wordt van onderaf ingezet: hoe krijg je dan het C-level mee? ‘Uiteindelijk met effectiviteit’, stelt Capota. Scholten vult aan dat op dit niveau altijd sprake moet zijn van ‘een pragmatische uitleg waarom iets zou kunnen werken’.

Daarnaast vertelt Scholten dat het vanuit zijn vakgebied belangrijk is om nieuwe mensen te werven die ook een nieuwe identiteit aan je organisatie kunnen toevoegen als er sprake is van een digitale transformatie. ‘Als je alleen de mensen gaat veranderen die al lang ergens werken, zal dat een lastige opgave worden. Er moet een frisse wind komen om ervoor te zorgen dat de huidige mensen ook veranderen in het proces van digitale transformatie.’

Verder is geduld ook een schone zaak, vindt Capota. ‘Een organisatie transformeren kost tijd. Mijn baas zegt ook altijd dat je af en toe achterom moet kijken om te zien of iedereen er nog is. Je kunt namelijk ook te snel gaan. Gun je organisatie dan ook de tijd om aan te passen en nieuw gedrag aan te leren.’

Zes factoren

De podcastserie is gebaseerd op het framework 'The six key factors of success', ontwikkeld door Google en BCG. In elke aflevering neemt presentator De Jong een specifieke stap onder de loep: van de juiste data verzamelen en deze op verantwoordelijke wijze verwerken tot welke tools je moet gebruiken en de customer journey.

De zesdelige serie is ook te beluisteren via SpotifyItunes en Google Podcast. Klik hier voor het dossier Digital Dialogues. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in