Overslaan en naar de inhoud gaan

Big data en voetbal: de casus Feyenoord

Hoe het in kaart brengen van supportersdata een concrete marketingtool oplevert. ‘Dan gaat het over échte dingen, echte mensen.’
Feyenoord
Feyenoord

Big data, artificiële intelligentie (AI): het zijn termen die luid klinken op menig marketeersborrel. Zonder specifieke context zijn het echter weinig meer dan, toepasselijk gezegd, ‘woorden zonder daden’. Henk-Frits Verkerk (Sports Alliance) en Léon Vervooren (Student Data Science & Marketing Analytics aan de Erasmus Universiteit), beiden geboren Rotterdammers, leggen aan de hand van hun project uit hoe big data precies werkt in de voetbalwereld. Hun casus: Feyenoord. Hoe een duo uit 010 de 020’ers van Adformatie een tech-college gaf.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in