Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse financiële dienstverleners mailen slecht

De financiële dienstverlening is de branche die het meest gebruik maakt van direct marketing. Maar de kwaliteit laat te wensen over.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over kwantiteit valt niet te klagen: in 2001 besteedden de Britse financiële dienstverleners 1,4 miljard pond aan direct mail. Met de kwaliteit is het slechter gesteld. Vanuit de filosofie dat de ongeïnteresseerde ontvanger van vandaag morgen al een ‘hot prospect’ kan zijn (een lange rij voor de balie, een grote mond van een baliemedewerker of een opgeheven filiaal kan voldoende zijn om de klant weg te laten lopen) strooien banken en verzekeraars met mailing. Van prospect relationship marketing lijken de meeste nog nooit gehoord te hebben en daardoor is de financiële dienstverlening grotendeels verantwoordelijk voor de brievenbusmoeheid die DM-land teistert, zo is het vernietigende oordeel van DM-analisten. Segmentering, doelgroepanalyses, het zal best gebeuren maar op een manier die aan de ontvanger voorbij gaat. Nu cross selling helemaal in is, bestoken de banken en verzekeraars hun leads helemaal met mail. Immers, bij een klant die vier verschillende producten afneemt is de kans dat hij overstapt naar een concurrent één op honderd, terwijl bij een klant die één product afneemt de kans bijna 25% is. Overigens heeft de branche deze trouweloosheid ook weer grotendeels aan zichzelf te danken. Wie strooit met kortingen om klanten binnen te halen, moet niet raar opkijken als diezelfde klant afhaakt als hij wel moet gaan betalen voor hetzelfde product of dezelfde dienst. Die stapt natuurlijk liever over naar de volgende dienstverlener waar het weer even helemaal gratis is.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in