Overslaan en naar de inhoud gaan

KitKat mag ‘Have a break’ niet vastleggen

KitKat (Nestlé) heeft niet het alleenrecht op de slogan ‘Have a break’, ook concurrent Mars mag hem gebruiken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mars won in Groot-Brittannië een zaak bij het hooggerechtshof. Het betekent dat de fabrikant binnenkort een product mag lanceren met de naam Have a break. KitKat gebruikt in haar advertenties de slogan al sinds 1957. In mei probeerde Nestlé de slogan als merk te registreren, maar dat mislukte. Nu wordt de Zwitserse fabrikant ook in hoger beroep tegengehouden. Hoewel 98 procent van de Britten bij ‘have a break’ aan KitKat denkt, zo blijkt uit onderzoek, vond het hooggerechtshof dat niet voldoende. Mars kan dus nu het product Have a break (ook een chocoladereep) op de markt gaan brengen, schrijft Brandrepublic.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in