KitKat mag ‘Have a break’ niet vastleggen
KitKat (Nestlé) heeft niet het alleenrecht op de slogan ‘Have a break’, ook concurrent Mars mag hem gebruiken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Mars won in Groot-Brittannië een zaak bij het hooggerechtshof. Het betekent dat de fabrikant binnenkort een product mag lanceren met de naam Have a break. KitKat gebruikt in haar advertenties de slogan al sinds 1957. In mei probeerde Nestlé de slogan als merk te registreren, maar dat mislukte. Nu wordt de Zwitserse fabrikant ook in hoger beroep tegengehouden. Hoewel 98 procent van de Britten bij ‘have a break’ aan KitKat denkt, zo blijkt uit onderzoek, vond het hooggerechtshof dat niet voldoende. Mars kan dus nu het product Have a break (ook een chocoladereep) op de markt gaan brengen, schrijft Brandrepublic.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid