Overslaan en naar de inhoud gaan

Branchepartijen komen met campagne over het nut van reclame

Met de campagne wil de industrie 'een positief geluid aan de politiek laten horen' over de bijdrage van reclame aan de samenleving.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

BVA, Vea, DDMA, IAB, MMA, NDP Nieuwsmedia, Outreach, PMA, RAB en Screenforce zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de campagne. De boodschap: reclame inspireert, innoveert, faciliteert en financiert.

In de bijbehorende film (zie onder) wordt in anderhalve minuut onder meer uitgelegd dat reclame 'bijdraagt aan ons zeer uitgebreid cultureel aanbod', 'zorgt voor schone en veilige bus- en tramhokjes' en 'bijdraagt aan onze werkgelegenheid;.

Eén van de initiatiefnemers, directeur Screenforce Michel van der Voort legt uit: 'De campagne is pro-actief gericht op alle beleidsmakers in Den Haag, dus Kamerleden, mediawoordvoerders en ambtenaren van ministeries.

related partner content for mobile comes here

Te vaak merken wij dat reclamebeperkende maatregelen worden voorgesteld om hiermee maatschappelijk issues op te lossen of kleiner te maken, denk aan dossiers als alcohol- en voedingsreclames. Met deze campagne willen we uitleggen hoe reclame werkt en waarom niet alleen media maar ook de consumenten zelf baat hebben bij het bestaan van reclame.'

Geen stormballen 


De campagne is niet opgezet omdat het minder zou gaan met de Nederlandse reclamemarkt, benadrukt Van der Voort. 'Er worden geen stormballen gehesen want het gaat goed met de sector. Dit initiatief wordt door alle takken van de reclamesport gedragen en gaat over alle media, offline en online.'

De campagne is niet opgezet omdat het minder zou gaan met de Nederlandse reclamemarkt, benadrukt Van der Voort. 'Er worden geen stormballen gehesen want het gaat goed met de sector. Dit initiatief wordt door alle takken van de reclamesport gedragen en gaat over alle media, offline en online.'

De campagne wordt meegenomen en toegelicht in de vele gesprekken die er zijn tussen de vertegenwoordigers uit de reclame-industrie en de politiek. 'Hiervoor maken we ook gebruik van een ouderwetse brochure. Doel is om met deze informatie beleidsmakers meer te vertellen over waartoe reclame dient en dat de reclame-industrie zichzelf goed gereguleerd heeft met de Stichting Reclame Code.'

Er is ook een speciale site waarop meer te lezen is over 'het nut van reclame'.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in