Overslaan en naar de inhoud gaan

Persbureau meldt per ongeluk overname van Apple

Verhaal verwijderd, excuses aangeboden
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Financieel persbureau Dow Jones heeft dinsdag kort na opening van de beurs in New York per ongeluk een verzonnen bericht gepubliceerd over een vermeende overname van technologiereus Apple door branchegenoot Google. Het bedrijf heeft het verhaal inmiddels verwijderd en zijn excuses aangeboden.

related partner content for mobile comes here

Volgens het nepbericht, waarschijnlijk geschreven als vingeroefening, zou Google voor 9 miljard dollar Apple kopen en zijn intrek nemen in het luxueuze hoofdkantoor van de iPhone-maker in Cupertino. Weinig beleggers zullen dat serieus hebben genomen, aangezien Apple op de beurs momenteel meer dan 800 miljard dollar waard is. De marktwaarde van Google ligt rond de 700 miljard dollar.

Nog afgezien van de veel te lage prijs kwam de toevoeging dat de fusie vermeld stond in het testament van de in 2011 overleden Apple-topman Steve Jobs, de geloofwaardigheid van het bericht niet ten goede. De vermeende reactie van het Google-personeel (,,yay'') en de bewering dat de deal al morgen zou worden afgerond, deden dat evenmin.

In een verklaring laat Dow Jones weten dat het bericht door een technische fout op het tekstnet is verschenen. Van een grap door hackers zou geen sprake zijn geweest.

(ANP)

Foto: whiteisthecolor / 123RF Stockfoto

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in