Overslaan en naar de inhoud gaan

Met deze campagne wil Zalando-concurrent About You Nederland veroveren

De online retailer staat op nummer 2 in Duitsland en begint vandaag een uitgebreide campagne in Nederland en België.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Duitse online fashionretailer About You komt naar Nederland en pakt uit met een grote introductiecampagne. In deze campagne stelt het merk zichzelf voor als ‘Europa’s meest persoonlijke online fashion store’.

related partner content for mobile comes here

BSUR, Halal en PHD werkten mee


Communicatiebureau BSUR werkte mee aan de totstandkoming van de lokale campagne. De meeste beelden werden in Amsterdam geschoten, met Nederlandse acteurs en door regisseur Mees Peijnenburg (Halal) en fotograaf Maxime Ballesteros. Wat betreft media wordt samenwerkt met mediabureau PHD.

Communicatiebureau BSUR werkte mee aan de totstandkoming van de lokale campagne. De meeste beelden werden in Amsterdam geschoten, met Nederlandse acteurs en door regisseur Mees Peijnenburg (Halal) en fotograaf Maxime Ballesteros. Wat betreft media wordt samenwerkt met mediabureau PHD.

De campagne begon vorige week met een teaser op televisie, radio en billboards. Beelden van jonge mensen, vanaf de rug gezien, met de toevoeging ‘There's something new About You’. Of: Your family is going to love this About You.

Teasercampagne en merkbekendheid


Het doel van de teasercampagne is in behaald, zegt mede-oprichter Tarek Müller in een interview: ‘Na de teasercampagne zou 30 procent ons merk moeten herkennen. We hebben net een klein onderzoek verricht en daaruit blijkt dat 60 procent de uitingen heeft gezien en weet dat er iets aan komt. Dus die doelstelling hebben we ruim gehaald.’

in een interview: ‘Na de teasercampagne zou 30 procent ons merk moeten herkennen. We hebben net een klein onderzoek verricht en daaruit blijkt dat 60 procent de uitingen heeft gezien en weet dat er iets aan komt. Dus die doelstelling hebben we ruim gehaald.’

: ‘Na de teasercampagne zou 30 procent ons merk moeten herkennen. We hebben net een klein onderzoek verricht en daaruit blijkt dat 60 procent de uitingen heeft gezien en weet dat er iets aan komt. Dus die doelstelling hebben we ruim gehaald.’

Meer weten over de doelen, strategie en ambitie van About You? Lees het interview met Tarek Müller.

De introductie zelf heeft als doel om zoveel mensen met About You kennis te laten maken. Müller: ‘We geven de eerste weken dan ook een ruime introductiekorting van 40 procent op alle producten.’

Nummer twee in Duitsland


Het doel is ambitieus: de tweede of derde speler worden in Nederland en België. In Duitsland is dat inmiddels gelukt: daar staat About You na drie jaar op plek 2, achter marktleider Zalando. De online retailer heeft daar meer dan een miljoen ‘actieve klanten’ (mensen die de laatste 12 maanden minstens 1 keer iets hebben gekocht).

Het doel is ambitieus: de tweede of derde speler worden in Nederland en België. In Duitsland is dat inmiddels gelukt: daar staat About You na drie jaar op plek 2, achter marktleider Zalando. De online retailer heeft daar meer dan een miljoen ‘actieve klanten’ (mensen die de laatste 12 maanden minstens 1 keer iets hebben gekocht).

Het merk is verder actief in Oostenrijk en Zwitserland.

Een tweede campagne staat voor december gepland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in