Overslaan en naar de inhoud gaan

Betaaldienstverlener Worldline en iO voegen AI-zoekfunctie toe aan ontwikkelaarsportaal

De zoekfunctie moet de gebruikerservaring van ontwikkelaars verbeteren door gepersonaliseerde antwoorden te geven.
Worldline en iO
Een AI-gegenereerd antwoord op een vraag
© Afbeelding: aangeleverd
Worldline en iO
Een AI-gegenereerd antwoord op een vraag
© Afbeelding: aangeleverd

Artificiële intelligentie (AI) is in de marketingsector hét woord van 2024, en concreet onder andere handig om gepersonaliseerde antwoorden te geven op klantvragen. Of vragen van ontwikkelaars, want voor sommige partijen zijn dat ook klanten. Onlinebetaaldienstverlener Worldline lanceert daarom een nieuwe vraag-en-antwoord-sectie, die AI gebruikt om gepersonaliseerde antwoorden te geven op vragen.

related partner content for mobile comes here

Bovenstaande afbeelding maakt duidelijk hoe dat werkt. Vraagt een ontwikkelaar in het portaal hoe hij iDeal kan gebruiken in Duitsland, dan krijgt hij een door AI gegenereerd antwoord dat in natuurlijke taal uitlegt dat iDeal niet werkt in Duitsland. Daaronder staat welke betaalmethoden de ontwikkelaar wél in Duitsland kan gebruiken. Helemaal onderaan geeft de AI verwijzingen naar geraadpleegde bronnen, zodat je indien gewenst verder kunt lezen. Schuingedrukt en in een klein lettertype is te lezen dat de AI-gegenereerde antwoorden fouten kunnen bevatten, de lezer verantwoordelijk is voor het checken van getoonde informatie en Worldline niet aansprakelijk gesteld kan worden voor eventuele fouten.

Klantenservice ontlasten

Worldline en iO zeggen al ruim tien jaar samen te werken. De betaaldienstverlener schakelde deze keer dus de hulp van iO in om het ontwikkelaarsportaal een betere zoekfunctie te geven. Die AI-vraag-en-antwoordsectie moet niet alleen de ontwikkelaar helpen om sneller tot een goed antwoord te komen, maar kan ook de druk op de klantenservice van Worldline verminderen.

iO heeft de AI-zoekfunctie ook geïntegreerd in het contentmanagementsysteem (CMS) van Worldline, inclusief content editor. Wat in de praktijk betekent dat medewerkers van Worldline de zoekfunctie nieuwe data kunnen voeren en bestaande teksten kunnen aanpassen als blijkt dat de AI-zoekfunctie data verkeerd begrijpt. Het zogenaamde hallucineren is één van de aandachtspunten van AI-vraag-en-antwoordsecties, weten ook techreuzen als Microsoft, Google en OpenAI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in