Overslaan en naar de inhoud gaan

Bannerposities in Nederland zijn het minst zichtbaar

Nederland scoort scoort ruim onder het gemiddelde als het gaat om zichtbaarheid van bannerposities.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wordt in Europa met gemiddeld 30 procent van het ingezette brandingbudget de consument niet bereikt, in Nederland is dat 48 procent.
, een Australische aanbieder van ad serving-technologiën voor mediabureaus en adverteerders dat ook een vestiging heeft in Duitsland, onderzocht welk deel van de banners daadwerkelijk zichtbaar was voor de doelgroep en voor hoe lang. Het onderzoek is uitgevoerd voor online brandingcampagnes met meer dan een miljoen ad impressies per campagne en ten minste duizend ad impressies per dag, in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Nederland, Zweden en Groot-Brittannië. In totaal zijn meer dan een miljard ad impressies onderzocht op zichtbaarheid en zichtbaarheidsduur.

related partner content for mobile comes here

Vanwege de slechte zichtbaarheid is gemiddeld 30% van het ingezette budget weggegooid geld. Als oorzaken noemt het rapport onnauwkeurige mediaplanning en de inzet van voor brandingcampagnes ongeschikte uitingen.De beste resultaten werden bereikt in Duitsland en Zwitserland. Hier zijn bureaus en klanten zich volgens Facilitate Digital al bewust geworden van de verschillen in leveringskwaliteit met betrekking tot geschikte reclame-uitingen en plaatsingen.

Naar aanleiding van het onderzoek stelt managing director Oliver Weiss dat de kennis bij mediabureaus over de exacte plaatsing van door de publisher aangeboden inventaris aan verbetering toe is: "Er zullen altijd reclameposities zijn die bij weergave in de browser in het niet-zichtbare bereik liggen. Mediabureaus en marketeers worden opgeroepen hier meer transparantie te creëren in het belang van de adverteerder, omdat levering van brandingreclame-uitingen in het niet-zichtbare bereik gewoon contraproductief is". Een enorme verrassing zijn de conclusies van Facilitate Digital overigens niet. Memo2 dat 38 procent van de bannerposities in Nederland niet of nauwelijks in beeld komt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in