Overslaan en naar de inhoud gaan

Aldi en Lidl volgen Asda met melkprijsgarantie voor de Britse boer

Morrisons, een supermarktketen met hoofdkantoor in Bradford, lanceert nu zelfs een variant Morrisons Milk For Farmers
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aldi, Lidl en Morrisons verhogen in navolging van de Britse supermarktketen Asda de gegarandeerde prijs die ze aan boeren betalen voor hun melk. Ze komen daarmee tegemoet aan de klaagzang van Britse zuivelbedrijven die stellen dat de industrie in crisis verkeert na het vrijgeven van de melkprijzen. Hard Discounters Aldi en Lidl, van oorsprong overigens Duitse bedrijven, gaan Britse boeren voortaan 28 pence per liter betalen, zo’n 39,5 eurocent. De gemiddelde vrije marktprijs is in Groot Brittannië momenteel 23,66 pence.

Distributiecentra
Die 28 pence is volgens de producten nog steeds twee te weinig om uit de kosten te komen, dus actiegroepen uit de agrarische wereld kondigde aan door te gaan met luid protesteren, al zal dat minder gericht zijn tegen voorgenoemde ketens. Eerder deze maand blokkeerden Britse Boeren de distributiecentra van met name Asda, Morrisons, Aldi and Lidl. The National Farmers Union waarschuwde voor een noodsituatie, die ontstond nadat de prijzen voor melk met een kwart daalden over de loop van het afgelopen jaar.

related partner content for mobile comes here

Morrison, een supermarktketen met hoofdkantoor in Bradford, lanceert nu zelfs een variant Morrisons Milk For Farmers, die 10 pence – 14 cent - méér kost dan melk onder het eigen merk. De extra opbrengst vloeit terug naar de boeren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in