Accenture deelt 11 Innovation Awards uit


Vorig jaar was er nog een overall winnaar van de Accenture Innovation Awards: crowdfunding-uitgeverij TenPages.com. Dit jaar was de opzet een stuk groter en kenden alle 5 de categorieën een eigen jury- en een publieksprijs.
De organisatie van de Innovation Awards lijkt ieder jaar weer anders. Er waren dit jaar maar liefst 1250 inzendingen, dus de organisatie had van te voren al flink lopen schiften in enkele voorrondes. De categorieën hadden dit keer echter allemaal een eigen zaaltje in het RAI Elysium, en in iedere categorie werden winnaars uitgeroepen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIk kwam uiteindelijk terecht in het zaaltje Media, Communicatie en High Tech. Daar won Repudo de juryprijs. Repudo is een app waarmee consumenten en merken (digitale) objecten op straat kunnen achterlaten en vinden. Volgens Repudo creeer je hiermee schaarste, en dat biedt weer leuke mogelijkheden voor merken. De adverteerders weten de start-up steeds beter te vinden, zoals T-Mobile, Heineken, KLM en Interpolis.
eFact, een hele mooie online dienst waarmee leerlingen beter leerstof kunnen opnemen (een combinatie van onder andere mindmapping en slim herhalen), mocht de publieksprijs mee naar huis nemen.
Juryprijzen
Ohpen (online vermogensbeheer) won in de financiele categorie de juryprijs, Roadled (solarleds als aanvulling of vervanging op de openbare verlichting) won die prijs in de categorie Energie. Carebro (handig geleend van X-Men: breinaansturing voor mensen met een lichamelijke beperking) won in de categorie Public Health service, net als Qiy Foundation (je persoonlijke digitale domein). Ecofont software (een milieuvriendelijke printoplossing waarmee je de helft inkt bespaart) won in de categorie Consumer Product & Agri.
Publieksprijzen
De publieksprijzen gingen naar ING Direct Openen in 20 minuten (in 20 minuten een betaalpas, pincode en toegang tot internetbankieren.), Orphiro (een elektrische motorfiets met woon-werkverkeerbereik), Open HealthHub (een clouddienst waarmee organisaties snel zorgapplicaties kunnen ontwikkelen voor hun eigen doelgroep) en Rvarium Fire-Squid (een lichtgewicht brandblusser die met 1 hand gebruikt kan worden).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid