Overslaan en naar de inhoud gaan

Stichting Alcoholpreventie woedend over folder AH

Albert Heijn heeft zich de woede op de hals gehaald van de Stichting Alcoholpreventie (STAP). Volgens de organisatie prijst de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

STAP beschuldigt Albert Heijn van onverantwoord gedrag door in de folder een verband te leggen tussen de alcoholhoudende mixdrankjes 'Breezers' en jongeren. Het gaat om de in de folder afgedrukte omschrijving ‘Breezers zijn razend populair geworden. Vooral bij jongeren die hun Breezers het liefste zó uit het flesje drinken’. Volgens STAP moedigt Albert Heijn jongeren en hun ouders daarmee impliciet aan om deze drankjes te kopen. De stichting stelt in een brief dat het bedrijf onmiddellijk moet stoppen met deze vorm van reclame omdat het overmatig alcoholgebruik onder jongeren in de hand werkt. STAP noemt de reclame-uiting van Albert Heijn vooral pijnlijk, omdat de levensmiddelenbranche eind april start met de campagne 'Soms moet je nee verkopen'. Die actie heeft tot doel om de verkoop van alcohol aan jongeren onder de 16 jaar terug te dringen. Albert Heijn geeft toe dat er een fout in de brochure is gemaakt. ‘Deze reclame is bijzonder onzorgvuldig van onze zijde', aldus een woordvoerster. ‘We onderschrijven de doelstelling om het alcoholgebruik onder jongeren terug te dringen namelijk volledig. We zullen dan ook extra ons best doen om dergelijke misverstanden in de toekomst te voorkomen (ANP).'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in