Overslaan en naar de inhoud gaan

Schiphol hekelt spotje vliegoverlast

Luchthaven Schiphol sommeert het Platform Vliegoverlast Amsterdam (PVA) direct te stoppen met het uitzenden van een reclamespot via de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het spotje roept de kijker op alvorens op 15 mei te gaan stemmen, eerst te kijken op de website . Daarop zijn de standpunten van de verschillende politieke partijen over de uitbreiding van Schiphol te vinden. In de reclamespot is het Vondelpark in Amsterdam te zien. Daarbij wordt de suggestie gewekt van een vliegtuig dat zeer laag overvliegt, afgewisseld met beelden van neergestorte vliegtuigen, gewonde mensen, brandweer en vuur. Volgens Schiphol appelleert de spot zonder rechtvaardiging aan gevoelens van angst. De begeleidende tekst is bovendien onjuist, stelt Schiphol. In die tekst staat dat ‘de nieuwe Luchtvaartwet zelfs een verdubbeling van het aantal vluchten toestaat'. Als de nieuwe Luchtvaartwet wordt aangenomen zal het aantal vluchten boven dichtbevolkte gebieden juist afnemen, aldus Schiphol. De luchthaven wil dat het PVA onmiddellijk stopt met het uitzenden van de spot. Schiphol wil een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie en als het PVA geen gehoor geeft aan de oproep van de luchthaven naar de rechter stappen. Het PVA noemt het optreden van Schiphol intimidatie. Het platform heeft in een eerste reactie meer tijd gevraagd van Schiphol (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in