Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplagen dagbladen lopen verder terug

De oplagen van de Nederlandse dagbladen staan nog altijd onder druk, blijkt uit cijfers van het Cebuco.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de landelijke dagbladen blijkt alleen NRC Handelsblad het afgelopen jaar een lichte groei door te hebben gemaakt: 1,2 procent tot 268 duizend exemplaren. De Volkskrant en het Algemeen Dagblad zagen hun oplage ten opzichte van een jaar geleden dalen met respectievelijk 2 en 4,5 procent tot 328 duizend en 320 duizend stuks. Na een periode van stijging daalde dit jaar ook de gemiddelde oplage van Trouw weer, met 3,1 procent. Het Parool daalde ten opzichte van vorig jaar met 1,5 procent tot een gemiddelde verspreide oplage van bijna 88 duizend exemplaren. Zaterdag maakte Het Parool bekend vanaf 1 januari definitief als zelfstandig dagblad verder te gaan, nu ook de raad van commissarissen en de aandeelhouders van PCM Uitgevers akkoord zijn met een vertrek van Het Parool uit het concern. De cijfers van het Cebuco zijn gebaseerd op tellingen van Het Oplageinstituut (HOI) (bron: de Volkskrant).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in